Iranian Agriculture News Agency

عسکری:

ضرورت همکاری دستگاه‌های متولی برای اجرای الگوی کشت

نظارت میدانی کمیسیون کشاورزی بر اجرا

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس بر همکاری و تعامل همه دستگاه‌های متولی در راستای اجرای الگوی کشت تاکید و اعلام کرد: این کمیسیون بر عملکرد دستگاه‌های متولی در زمینه اجرای الگوی کشت نظارت جدی خواهد داشت.

ضرورت همکاری دستگاه‌های متولی برای اجرای الگوی کشت

به گزارش خبرنگار ایانا، محمدجواد عسکری رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی به تنهایی نمی‌تواند مسایل مربوط به طرح الگوی کشت را در سطح کشور دنبال کند و از این رو تمام دستگاه‌های متولی باید پای کار بیایند و به ماموریت‌های خود در این راستا عمل کنند.

وی گفت: طرح الگوی کشت از دیروز آغاز شده و ما در حوزه نظارتی به صورت ماهانه از وزارت کشور، استانداری‌ها، وزارت جهاد کشاورزی، سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها، وزارت نیرو و مدیران عامل آب منطقه‌ای استان‌ها گزارش خواهم گرفت تا ببینیم این دستگاه‌ها در حوزه ماموریت‌های خود در زمینه اجرای الگوی کشت چقدر نقش‌آفرینی کرده‌اند.

عسکری به نظارت میدانی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس بر الگوی کشت نیز اشاره و اظهار کرد: ما برنامه‌ریزی کرده‌ایم که تمام اعضای این کمیسیون در همه استان‌ها حضور پیدا کنند و از نزدیک اجرای این طرح در عرصه‌ها را نظارت و پیشرفت کار را ارزیابی کنند.

وی ادامه داد: مجموعه ارزیابی‌ها در قالب برنامه‌ای احصا می‌شود و سپس بررسی می‌کنیم که ظرف هر دوره سه‌ماهه در حوزه اجرای الگوی کشت به چه مرحله‌ای رسیده‌ایم.

رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، افزایش کیفیت محصول، توسعه صادرات، تامین امنیت غذایی مصرف کنندگان، اشتغالزایی و کارآفرینی، حفاظت از منابع پایه آب و خاک و دانش‌بنیان کردن فعالیت کشاورزی را از مزیت‌های اجرای الگوی کشت برشمرد.

وی بار دیگر بر افزایش ضریب دانش‌بنیان کردن بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: در حال حاضر رشد ۴ درصدی در حوزه دانش بنیان شدن بخش کشاورزی داریم که این عدد تا پایان امسال باید افزایش یابد.

عسکری اذعان داشت: اگر براساس نقشه راه و با برنامه‌ریزی در راستای اجرای الگوی کشت حرکت کنیم، فضای ارزآوری کشور به گونه‌ای خواهد شد که به راحتی می‌توانیم در بخش انرژی شیرهای نفت را ببندیم.

وی با بیان این که امنیت غذایی با امنیت ملی گره خورده است، تصریح کرد: اگر کشوری در راستای امنیت غذایی تلاش نکند و با برنامه جلو نرود، آسیب خواهد دید و جنگ روسیه و اوکراین، کشورها را در حوزه امنیت غذایی بیدار کرده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید