Iranian Agriculture News Agency

تاکید معاون اول رییس جمهوری بر فراهم شدن ابزار اجرایی الگوی کشت

معاون اول رییس جمهوری اعلام کرد: ما مصمم هستیم ابزار اجرایی شدن الگوی کشت محصولات کشاورزی را به دلیل اهمیت بالای امنیت غذایی در تامین امنیت ملی کشور فراهم کنیم.

تاکید معاون اول رییس جمهوری بر فراهم شدن ابزار اجرایی الگوی کشت

به گزارش ایانا ، محمد مخبر امروز دوشنبه در حاشیه نخستین اجلاس سراسری الگوی کشت محصولات کشاورزی، رونمایی و ابلاغ سند کشت محصولات استان‌ها در سال زراعی به خبرنگار ما گفت: امروز امنیت غذایی از مهمترین مولفه‌های امنیت است و به لحاظ حساسیت‌های موجود و تجربه جنگ روسیه و اوکراین که امنیت جهان را دچار چالش کرد، ما مصمم هستیم ابزار اجرایی شدن الگوی کشت فراهم شود.

وی در پاسخ به پرسش یکی دیگر از خبرنگاران در مورد سازوکارهای اجرایی طرح الگوی کشت اظهار داشت: 98 درصد فعالیت‌های کشاورزی توسط بخش خصوصی انجام می‌شود، اما به دلیل نقصی که در الگوی کشت وجود داشت، سالانه یک عده از تولیدکنندگان ورشکست می‌شدند و تعداد دیگر سود می‌بردند.

مخبر ادامه داد: اجرای الگوی کشت یک اقدام فراقوه‌ای است و هم مجلس و هم قوه قضاییه مصمم شده‌اند الگوی کشت را ساماندهی کنند.

وی گفت: الگوی کشت یک کار توصیه‌ای نیست و باید الزامات اقتصادی شدن آن فراهم شود تا برای کشاورزان تبعیت از این الگو از نظر اقتصادی به صرفه باشد و برای اجرای آن انگیزه داشته باشند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید