Iranian Agriculture News Agency

نائب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی:

اجرای الگوی کشت باید به الگوی رفتاری تبدیل شود

شیوه نامه صادرات دام رانت ۳۰ ساله را متوقف کرد

نائب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی گفت: باید با ایجاد رقابت در اجرای الگوی کشت، این طرح را به الگوی رفتاری کشاورزان تبدیل کنیم.

اجرای الگوی کشت باید به الگوی رفتاری تبدیل شود

به گزارش خبرنگار ایانا، عبدالرضا مصری نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی در اولین اجلاس سراسری الگوی کشت محصولات کشاورزی، رونمایی و ابلاغ سند کشت محصولات استان ها در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ اظهار کرد: در حال حاضر در مقطع بسیار سخت کشور هستیم که با وزارت دکتر ساداتی نژاد مقارن شده است و از همت وزیر دست پاک جهاد کشاورزی تشکر می کنم.

وی افزود: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، بازگشت اختیارات بازار به وزارت جهاد کشاورزی و بازگشت ثبات مصرف و تامین محصولات غذایی و کشاورزی در این دوره انجام شده و عزم جدی در اجرای الگوی کشت قابل تحسین است.

مصری تصریح کرد: همه بخش ها دارای ضوابط و چارچوب است و مردم خود را با ضوابط تطبیق می‌دهند اما در بخش کشاورزی دولت خود را با مردم تطبیق می داد و بخش کشاورزی رها شده بود که با این طرح و اجرای آن به ساماندهی خواهد رسید.

وی ادامه داد: کشاورزان نباید دغدغه روز برداشت محصول را داشته باشند و ما انتظار داریم تمام سازمان‌ها با هم در اجرای الگوی کشت رقابت کنند و از بالاترین راندمان در استانها تقدیر کشوری شود که در سال‌های بعد کشاورزان بیشتری به اجرای طرح ترغیب شوند و الگوی کشت به الگوی رفتار تبدیل شود.

نائب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اقتصاد ۳۰ درصد از جمعیت کشور به این الگوی کشت وابسته خواهد بود و مجلس آمادگی همکاری و حمایت کامل در اجرای این طرح را دارد.

مصری ضمن تقدیر از وزیر جهاد کشاورزی به خاطر تدوین شیوه نامه صادرات دام گفت: شیوه‌نامه صادرات دام، حذف امضای طلایی و واگذاری امور به استان‌ها رانت ۳۰ ساله و فساد را متوقف کرد؛ وزیر دست پاک جهاد کشاورزی این شیوه نامه را اصلاح کرد و اختیارات را به روسای سازمان ها داد که در این زمینه قدردان درایت ایشان هستیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید