Iranian Agriculture News Agency

هاشمی:

اجرای الگوی کشت، انقلابی در بخش کشاورزی

رئیس بنیاد ملی گندمکاران کشور: آغاز الگوی کشت که توسط عوامل وزارت جهاد کشاورزی و سازمان های تابعه آن خصوصا کشاورزان و تولیدکنندگان رقم خواهد خورد را انقلابی در حوزه کشاورزی دانست.

اجرای الگوی کشت، انقلابی در بخش کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا، عطاءالله هاشمی رئیس بنیاد ملی گندمکاران کشور در نشست هم اندیشی الگوی کشت در جمع مدیران ستادی و استانی وزارت جهاد کشاورزی، اظهار کرد: در این برهه از تاریخ که انقلابی در بخش کشاورزی کشور در حال انجام است اشاره به دو اقدام اساسی انجام شده طی دو سال اخیر ضروری است.

وی ادامه داد: اولین اقدام، تشکیل شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی است که مربوط به زمانی است که آن آقای ساداتی نژاد در کسوت ریاست کمیسیون ملی کشاورزی ایران بودند و در واقع ایشان بنیان گذار این حرکت اساسی هستند.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران کشور تصریح کرد: آرزوی دیرینه ما کشاورزان و تولیدکنندگان بود که در سیاست گذاری، نرخ‌گذاری و سیاست های پیش روی بخش کشاورزی مشارکت داشته باشیم. خوشبختانه اقدامات انجام شده در کمیسیون کشاورزی و مجلس هم مورد رضایت کشاورزان واقع شده و نتایج بسیار خوبی نیز از آن حاصل شده است.

وی افزود: تشکیل شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی در نهایت به افزایش ۵۷ درصدی خرید گندم توسط بخش دولتی منجر شد و به این معنا است که ما امسال نسبت به سال گذشته 57 درصد افزایش خرید تضمینی گندم را داشتیم که از نتایج همان سیاست گذاری‌ها، توجه به بخش کشاورزی و دخالت دادن خود کشاورزان و نمایندگان آن‌ها در تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری‌ها بود.

عطاءالله هاشمی آزادسازی و یکسان سازی نرخ ارز را دومین اقدام اساسی در بخش کشاورزی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه ما سال‌های متمادی شاهد از بین رفتن اعتماد عمومی کشاورزان بوده‌ایم خاطرنشان کرد: بنده به عنوان نماینده کشاورزان و کشاورزی از کشاورزان این کشور از سال گذشته مخصوصاً از پنج شش ماه گذشته ۱۴۰۱ اعلام می‌کنم که خوشبختانه اعتماد عمومی کشاورزان افزایش یافته که این یک سرمایه و پشتوانه بسیار محکم و قدرتمند برای کشور و اجرای طرح الگوی کشت است.

هاشمی آغاز اجرای الگوی کشت که توسط عوامل وزارت جهاد کشاورزی و سازمان های تابعه آن خصوصا کشاورزان و تولیدکنندگان رقم خواهد خورد را انقلابی در حوزه کشاورزی دانست.

وی در پایان با اشاره به اینکه کشاورزان جزء معدود اقشار تولیدکننده جامعه هستند که همیشه منافع ملی را بر منافع شخصی و صنفی خودشان ترجیح داده‌اند و همواره خواسته‌ای جز تامین امنیت اقتصادی خودشان در حد معقول ندارد از دولت خواست تا از نظرات کشاورزان که پشتوانه خوبی برای کشور هستد استفاده کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید