Iranian Agriculture News Agency

امرالهی تصریح کرد:

حضور بازرسین جهاد کشاورزی در برخی کارخانجات بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار و کالاهای اساسی

مدیرکل دفتر بازرسی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: حضور بازرسین جهاد کشاورزی در برخی کارخانجات بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار و کالاهای اساسی بوده است.

حضور بازرسین جهاد کشاورزی در برخی کارخانجات بر اساس  مصوبه ستاد تنظیم بازار و کالاهای اساسی

مسعود امرالهی مدیرکل دفتر بازرسی وزارت جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار ایانا درباره استقرار بازرس در کارخانجات، گفت: به دلیل سروسامان دادن به وضعیت قیمت‌ها، کنترل و نظارت در بازار مستلزم آن هستیم نظارت‌ها را از حلقه اول پیرو مأموریت محول شده به دفتر بازرسی وزارت جهاد کشاورزی داشته باشیم.

وی بیان اینکه در آبان ماه سال گذشته دولت تفاهم‌نامه‌ای را با سازمان بسیج مستضعفین امضا کرده است، یادآور شد: در حوزه بازرسی و نظارت با کمبود نیرو مواجه بودیم و برای این منظور برای نظارت و بازرسی از بسیجیان و بسیجیان اصناف استفاده کردیم.

مدیرکل دفتر بازرسی وزارت جهاد کشاورزی بابیان اینکه بعد از مردمی سازی یارانه‌ها نیز این روند نیز ادامه داشته است، تصریح کرد: پس از این مهم سردرگمی وجود داشت و دولت تصمیم گرفت آخرین قیمت فروش کارخانجات را ۳۱ اردیبهشت‌ماه در نظر بگیرد و برای این امر تعدادی بازرس را در کارخانجات برای «اصلاح درج قیمت» مستقر کردیم.

وی ادامه داد: بر اساس مأموریت‌های ستاد تنظیم بازار که به وزارت جهاد کشاورزی محول شده و مجری آن نیز دفتر نظارت و بازرسی است؛ استقرار تیم‌های دونفره بازرسی در برخی از کارخانه جات قسمتی از مصوبه ستاد تنظیم بازار و کالاهای اساسی بوده است.

امرالهی در پایان تصریح کرد: این مهم به جهت نظارت از حلقه‌های تأمین و تولید بوده و در راستای حمایت از کارخانجاتی  که به صورت جهادی فعالیت می‌کنند و همچنین حمایت از مصرف‌کنندگان و نظارت دقیق‌تر؛ بازرسین جهاد کشاورزی را در برخی از کارخانجات مستقر کرده‌ایم.

گفتنی است؛ از مصداق ورود بازرسین به کارخانجات می‌توان به  کشف پنجاه هزار تن گندم دولتی احتکار شده در کارخانه آرد، کشف دو هزار تن روغن در کارخانه روغن مازندران، عدم عرضه لبنیات به حد مکفی،  عدم عرضه و گرانفروشی مقطعی رب گوجه  فرنگی اشاره کرد؛ همچنین کشف متعدد آرد های دولتی و عرضه خارج از شبکه و قاچاق این محصول استراتژیک از دلایل تصمیم برای استقرار بازرس در تعدادی از کارخانجات بوده است؛  حضور بازرسین در کارخانجات  در برخی از زمان ها  با توجه به ظرفیت بسیج، مشکل  گشای موانع تولید نیز بوده که به عنوان مصداق میتوان به کارخانه ای که توسط بسیج اصناف  در سال گذشته پس از یک دهه بازگشایی شد و به خط تولید برگشته اشاره کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید