Iranian Agriculture News Agency

"ساداتی نژاد" در نشست با رسانه ملی:

ظرفیت های عظیم کشور در بخش کشاورزی برای تولیدات غذایی

وزیر جهاد کشاورزی گفت: کشور ما با ظرفیت‌های کلان در بخش کشاورزی می‌تواند صاحب قدرت غذایی در منطقه جنوب غرب آسیا باشد.

ظرفیت های عظیم کشور در بخش کشاورزی برای تولیدات غذایی

به گزارش ایانا، سیدجواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی امروز در نشستی در رسانه ملی به بررسی برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی پرداخت و افزود: برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی و دولت سیزدهم از ابتدا با نگاه و چشم انداز کلی بر اساس ظرفیت‌های کلان و عظیمی است که در بخش کشاورزی در کشور ما وجود دارد.

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: جدای از اینکه این ظرفیت‌ها را عملی کردیم یا نشده، ما بهترین شرایط کشاورزی و تولید غذا را در جنوب غرب آسیا داریم، بنابراین می‌توانیم بهترین کشور در تولیدات غذا در منطقه باشیم و صاحب قدرت غذایی  نسبت به دیگران در منطقه باشیم.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: جمهوری اسلامی می‌تواند صاحب اقتدار غذا و تولیدات غذایی باشد، یعنی جدای از امنیت غذایی در یک سطح بالاتری در حوزه غذایی هم باشد و غذا هم یک بخشی از اقتدار ملی است که در حوزه قدرت می‌دانیم که در دنیا هم همین طور است، هر کس دستی در غذا دارد صاحب قدرت است و جمهوری اسلامی می‌تواند در جنوب غرب آسیا دارای قدرت غذایی باشد، ظرفیت‌های ما از رقبا و قدرت‌های غذایی منطقه بیشتر است.

ساداتی نژاد تصریح کرد: این نوع نگاه کلان ماست که ما به کمک علم ، فناوری و رفتن به سمت کشاورزی اقتصادی و تجاری می‌توانیم با تامین امنیت غذایی به سمت تولید قدرت و اقتدار غذایی هم برویم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید