Iranian Agriculture News Agency

برگزاری نشست وزیر جهاد کشاورزی با رئیس رسانه ملی

وزیر جهاد کشاورزی و معاونین وزارت خانه با رئیس سازمان صدا و سیما و معاونین این سازمان دیدار و گفتگو کردند.

برگزاری نشست وزیر جهاد کشاورزی با رئیس رسانه ملی

به گزارش خبرنگار ایانا، نشست صمیمی وزیر جهاد کشاورزی و معاونین وزارت خانه با رئیس سازمان صدا و سیما و معاونین این سازمان به میزبانی سازمان صدا و سیما برگزار شد. 

در ابن نشست، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی به مسئولیت بزرگ وزارت جهاد کشاورزی در حوزه امنیت غذایی اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور در نشست روز گذشته با شورای معاونین وزارت جهاد کشاورزی بر پایداری امنیت غذایی تاکید داشت.

وی افزود: ظرفیت های اقلیمی و جغرافیایی در ایران در جنوب غرب آسیا نشان می دهد بهترین وضعیت را در تولید غذا دارد.

ساداتی‌نژاد تصریح کرد: کشورها به دنبال قدرت و اقتدار غذا هستند و این اقتدار مثل اسلحه عمل می کند‌.

وی افزود: غذا یک ابزار حکمرانی است و ما می‌توانیم به اقتدار غذایی در جنوب غرب آسیا برسیم که رسیدن به این جایگاه با کمک علم و فناوری میسر خواهد بود.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ما در وزارت جهاد کشاورزی چند محور اصلی را دنبال می کنیم، خاطرنشان کرد: کشاورزی قراردادی یک رویه مدرن برای حوزه کشاورزی است، متوسط ۴۰ درصد از غذای دنیا با کشاورزی قراردادی تولید می شود در حالی که ما در کشور تنها یک درصد کشاورزی قراردادی داریم.

وی افزود: ما کشاورزی قراردادی را ابتدا روی گندم شروع کردیم، شرکت بازرگانی دولتی ما مسئول این کار شده و با کشاورز قرارداد بسته می شود و کود، سم، بذر، بیمه و آموزش به کشاورز داده می شود و در زمان برداشت محصول هزینه ها با کشاورز تسویه می شود که این روند را در تولید برنج هم خواهیم داشت. 

ساداتی نژاد تاکید کرد: برای اینکه کشاورزی را از معیشتی به تجاری و اقتصادی ببریم باید از کشاورزی قراردادی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات ما تامین مالی است، ادامه داد: برای ما پایداری غذایی بسیار مهم است، بنابراین سنددار کردن اراضی کشاورزی، سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، دیپلماسی غذایی از دیگر اقدامات ما برای رسیدن به اقتدار غذایی،پایداری و امنیت غذایی خواهد بود. 

گفتنی است، در این نشست مقرر شد سند همکاری بین وزارت جهاد کشاورزی و سازمان صدا و سیما در قالب اقدامات مشترک امضا شود.

همچنین مقرر شد تمام برنامه های صدا و سیما احصا شود تا بتوانیم از ظرفیت برنامه های رسانه ملی، به تفکیک برنامه، مخاطب و ... استفاده کنیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید