Iranian Agriculture News Agency

در جریان سفر هیئت دولت به استان مرکزی انجام شد:

بازدید وزیر جهاد کشاورزی از طرح توسعه گاوداری شیری

وزیر جهاد کشاورزی در جریان سفر هیات دولت به استان مرکزی، از طرح توسعه گاوداری شیری ۲ هزار راسی مجتمع شیر و گوشت درنا در شهرستان دلیجان بازدید کرد.

بازدید وزیر جهاد کشاورزی  از طرح توسعه گاوداری شیری

به گزارش خبرنگار ایانا، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی از طرح توسعه گاو داری شیری «محمود بیکی» در شهرستان دلیجان بازدید کرد.

بر اساس این گزارش، طرح توسعه پرورش گاو شیری  «محمود بیکی» در نظر دارد فعالیت خویش در زمینه پرورش گاو شیری  توسعه دهد  و شیر مورد نیاز در سطح منطقه را تأمین کند؛ اجرای این طرح علاوه بر اینکه دارای توجیه اقتصادی مناسبی بوده زمینه اشتغال نیروهای ماهر و نیمه ماهر به تعداد ۷۰ نفر را فراهم آورده و گامی در جهت رفع معضل بیکاری خواهد بود.

این طرح در زمینی به مساحت 54200 مترمربع و به ظرفیت رسمی / اسمی 900 رأس و ظرفیت واقعی ۲۰۰۰ راس واقع در اراضا امازادگان معصوم شهرستان دلیجان در حال احداث بوده و مساحت مسقف آن(سالن های پرورش و انبارها) 19000 مترمربع و مساحت سیلوی جهت ذخیره ذرت علوفه ای 2200 مترمربع معادل 4400 مترمکعب است.

بر اساس این گزارش،  سرمایه گذاری این طرح 150 میلیارد تومان بوده و تاکنون 45 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که  برای تکمیل پروژه نیاز به 20 میلیارد تومان تسهیلات است.

گفتنی است با بهره برداری این طرح روزانه میزان 35 تن شیر تولید میشود که می تواند سهم عمده ای در سلامت و سبد غذایی افراد جامعه داشته باشد.

be9188fa-953b-4676-99b9-a092c758c5a3

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید