Iranian Agriculture News Agency

انتقال دانش و تجارب کشاورزان نمونه و پیشرو تولید به سایر کشاورزان

​رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی کشور گفت: راه پیشرفت و موفقیت کشور در گرو حرکت به سمت دانش و علوم جدید است که این مهم باید از کشاورزان نمونه و پیشرو تولید به سایر کشاورزان کشور منتقل شود.

انتقال دانش و تجارب کشاورزان نمونه و پیشرو تولید به سایر کشاورزان

 

به گزارش ایانا در استان قزوین، علی‌اکبر مویدی روز پنجشنبه در آیین تجلیل از ۴۴ نمونه ملی و استانی بخش کشاورزی استان قزوین افزود: امروز کشاورزان نمونه به عنوان پیشروهای تولید در کشور شناخته می‌شوند که استان قزوین در این زمینه جایگاه خوبی دارد.

مویدی بیان داشت: بسیاری از استان‌ها با این که مساحت زیادی در اختیار دارند اما به اندازه استان قزوین نتوانسته‌اند در حوزه کشاورزان نمونه موفق عمل کنند، امروز از بین ۱۷۰ نمونه کشوری ۱۰ نمونه متعلق به قزوین است که نشان از اهتمام و تلاش این زحمت‌کشان است.

این مسؤول بیان داشت: یکی از شاخصه‌های اصلی در حوزه کشاورزی حرکت به سمت دانش‌بنیان است و باید برای پایداری بخش کشاورزی از این ظرفیت استفاده کرد.

مویدی خاطرنشان کرد: مشکلات جدی بخش کشاورزی امروز فقدان تکنسین و کاردان بخش کشاورزی است که باید برنامه‌ریزی شود تا این مهم تحقق یابد، ضمن اینکه در این سال‌ها نیز با راه‌اندازی کانال‌های ترویج بخش کشاورزی قرار است استان قزوین در این عرصه وارد عمل شود

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید