Iranian Agriculture News Agency

«کشاورزی دانش بنیان، تولید ملی و امنیت غذایی» شعار امسال هفته جهاد کشاورزی

شعار امسال هفته جهاد کشاورزی «کشاورزی دانش بنیان، تولید ملی و امنیت غذایی»

«کشاورزی دانش بنیان، تولید ملی و امنیت غذایی» شعار امسال هفته جهاد کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا، شعار امسال هفته جهاد کشاورزی  «کشاورزی دانش بنیان، تولید ملی و امنیت غذایی»  اعلام شده و لازمه تحقق این شعار و رسیدن به کشاورزی دانش بنیان، نیازمند نقش موثر وزارت جهاد کشاورزی، محققین و کشاورزان است.

هفته جهاد کشاورزی از امروز شنبه 21خردادماه کار خود را آغاز و تاجمعه 27 خردادماه  ادامه خواهد داشت.

با این رویکرد و به منظور بهره مندی هر چه بیشتر از توانمندی و اشاعه راهکارها روز شمار هفته جهاد کشاورزی به شرح زیر اعلام شده است:

شنبه 21خرداد: عزم ملی برای کشاورزی دانش بنیان و اشتغال آفرین

یکشنبه 22خرداد: بسیج، امنیت غذایی؛ اقتدار ملی

دوشنبه 23خرداد:  کشاورزی؛ هم افزایی تشکل ها و تعاونی ها

سه شنبه 24خرداد: ولایت مداری، فرهنگ جهادی، ایثار و شهادت

چهارشنبه 25خرداد: مدیریت جهادی، اصلاح الگوی مصرف

پنج شنبه 26خرداد: عبور از خشکسالی با مشارکت عمومی

جمعه 27 خرداد: جهاد کشاورزی، سرمایه اجتماعی، اشتغال‌زایی 

27خردادماه مصادف با سالروز صدور فرمان امام خمینی (ره) مبنی تشکیل جهاد سازندگی بوده که یکی از رخدادهای مهم انقلاب اسلامی محسوب می‌شود؛  شکل‌گیری و روند حرکت آن توانست دستاوردها و توفیقات فراوانی را عاید نظام اسلامی ایران کند. 

خرد و اندیشه والای بنیانگذار جمهوری اسلامی در تاسیس جهادسازندگی از آنجا بیشتر واقع و روشن می‌شود که این نهاد مردمی و برخاسته از بطن و متن انقلاب اسلامی با داشتن کمترین اتکاء به دولت و در پی بهره گرفتن از روحیه‌ای معنوی و ارزشی و الهی  وجهادی توانست در تمامی صحنه‌ها وعرصه‌های انقلاب در طول ۸ سال دفاع مقدس و در دوران های بازسازی و سازندگی کشور پیشگام و پیش آهنگ سایر دستگاه ها و سازمان ها باشد و با قبول مسئولیت‌ها و وظایف خطیر و متعدد به وزارتخانه‌ای گسترده و با تعدد وظایف بسیار در مقایسه با سایر دستگاه ها و وزارتخانه‌ها تبدیل شود و نقش مهمی را در نظام اجرایی کشور به دست گیرد.

وزارت جهاد کشاورزی عهده‌دار وظایفی چون تامین و تولید فرآورده‌های پروتئینی و غذایی (امور دام و شیلات)، فعالیت در عرصه وسیع منابع طبیعی، آبخیزداری و آبخوانداری، آموزش و تحقیقات، ترویج و مشارکت مردمی در بسیج نیروهای مردمی در امر تولید و سازندگی و... است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید