Iranian Agriculture News Agency

در نشست هم اندیشی مدیران مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی انجام شد؛

رونمایی از شبکه تلویزیونی کشاورز در هفته جهاد کشاورزی

برای دانش بنیان کردن روابط عمومی ها نیاز به پوست اندازی داریم.

شبکه تلویزیونی کشاورز در راستای افزایش آگاهی و اطلاع رسانی در هفته جهاد کشاورزی رونمایی می شود.

رونمایی از شبکه تلویزیونی کشاورز در هفته جهاد کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا، در نشست هم اندیشی مدیران مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی این وزارتخانه با و مدیران روابط عمومی سازمان های جهادکشاورزی استان ها، معاونت ها، شرکت ها و موسسات وابسته که به مناسبت گرامیداشت هفته ارتباطات و روابط عمومی به صورت حضوری و مجازی برگزار شد، معاون امور رسانه های این مرکز ضمن بیان این مطلب گفت: زیر ساخت های این شبکه تلویزیونی آماده و در مقطعی به صورت آزمایشی، فیلم های تولیدی از آن پخش شده است.

فاطمه زارعان بنی اسدی افزود: برخی از فیلم ها که قرار است از این شبکه تلویزیونی منتشر شود تولیدی و برخی آرشیوی و تکراری است.

وی اظهار داشت: برای تهیه مستمر فیلم های تولیدی و آرشیوی نیاز به همراهی استان ها، معاونت ها، سازمان ها و شرکت ها داریم.

زارعان در همین حال از راه اندازی کمیته ملی روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی برای تقویت و توانمندسازی روابط عمومی های بخش کشاورزی و استفاده از تجارب و توانایی های بخش خصوصی خبر داد.

وی ادامه داد: چارچوب و شیوه نامه این کمیته ملی آماده شده و از روابط عمومی استان ها می خواهیم نقطه نظرات خود را برای تقویت این شیوه نامه بیان کنند.

در این نشست، معاون امور ارتباطات و اطلاع رسانی  این مرکز بر استفاده از بستر رسانه های نوین و شبکه های اجتماعی تاکید کرد.

نیاز به پوست اندازی در  روابط عمومی ها داریم.

علیرضا واحدی پور با اشاره به شعار سال و منویات مقام‌معظم رهبری افزود: در این دوران، و در عصر اطلاعات، روابط عمومی ها به عنوان هنر هشتم، مهمترین رکن دنیای مدرن محسوب شده  و با توجه به ضرورت دانش بنیان کردن فعالیت روابط عمومی ها بدیهی است که روش های سنتی دیگر برای اطلاع رسانی جایگاهی ندارند و ضروری است با ایده پردازی، خلاقیت و نواوری در برنامه ها و اجرای آن ها  همپای سایر بخش ها از ابزارهای نوین برای انتشار اخبار مربوط به برنامه ها، سیاست ها و دستاوردهای بخش کشاورزی استفاده کنیم.

وی گفت: همه به تغییر نگرش و پوست اندازی در به کارگیری از شیوه های نوین نیاز داریم به ویژه در شرایط کنونی که نیاز است در حداقل زمان و با بیشترین سرعت عمل در امر اطلاع رسانی و آگاهی مردم شریف گام برداریم.

وی درهمین حال بر ارتقای کیفیت خبرها، عکس ها و فیلم ها برای قرار گرفتن در بسترهای مجازی تاکید ورزید.

ضرورت ایجاد نظام ارتباطات یکپارچه 

بنابراین گزارش، مدیر طرح و برنامه ریزی ارتباطی مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: قرارگاه جهاد تبیین مانند مکعبی است که با تمام  بخش های بخش های کشاورزی و رسانه های رسمی و اجتماعی کشور از جمله معاونت ها، سازمان ها، استان ها، تشکل ها، رهبران فکری، نمایندگی ولی فقیه در پیوند قرار دارد.

حمید شکری خانقاه داشتن برنامه عمل، اطلاع یابی و توجه به بازخوردها، ارزیابی اثربخشی، گسترش ارتباطات مردمی و برنامه ریزی برای رهبران فکری را از رویکردهای حرفه ای روابط عمومی های تخصصی عنوان کرد.

وی افزود: ایجاد نظام ارتباطات یکپارچه در وزارت جهاد کشاورزی برای تبیین دستاوردهای این بخش ضروری است.

گفتنی است،  این نشست هم اندیشی به مناسبت هفته روابط عمومی با شعار کشاورزی دانش بنیان، ارتقای سرمایه اجتماعی با روابط عمومی حرفه ای برگزار شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید