Iranian Agriculture News Agency

مویدی خبر داد:

آغاز به کار کاروان ترویج بهره‌وری کشاورزی در استان کرمانشاه

رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی از آغاز به کار کاروان ترویج بهره‌وری کشاورزی در استان کرمانشاه خبر داد.

آغاز به کار کاروان ترویج بهره‌وری کشاورزی در استان کرمانشاه

علی اکبر مویدی رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی در حاشیه اولین نشست هماهنگی «کاروان ترویج بهره‌وری کشاورزی در استان کرمانشاه» در گفتگو با خبرنگار ایانا، گفت:  حرکت جهادی در در جهت شعار سال « تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین》در توان نیروهای انسانی وزارت جهاد کشاورزی و بهره برداران این بخش و خانواده بزرگ کشاورزی است.

وی تاکید کرد:  یکی از برنامه‌های مهم وزارت جهاد کشاورزی کشت قراردادی است.

مویدی ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی جهش تولید در دیمزارها است که توسط ستاد اجرایی  فرمان حضرت امام(ره) پیگیری می شود.

به گفته رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، امروز تحقیق اثربخش تر و آموزش و ترویج فعال‌تر از گذشته با یک نهضت جهادی به کمک حوزه اجرایی خواهد آمد.

وی با اشاره به سه وظیفه محققین در حال حاضر، یادآور شد: تحقیق، آموزش و انتقال نتایج تحقیقاتی از وظایف محققین کشاورزی در کشور است.

مویدی با اشاره به اینکه ورود نتایج تحقیق در عرصه و نفوذ دانش و نوآوری در کنار  افزایش سواد کشاورز سبب افزایش  بهره‌وری خواهد شد، گفت: این مهم امنیت و اقتدار غذایی پایدار و عدم وابستگی را در پی دارد.

وی یادآور شد: این کاروان‌  ترویجی برای ارتقای بهره وری بخش کشاورزی شکل گرفته و همه مروجان و محققان و بهره برداران در آن حضور پیدا خواهند کرد؛ این فرصت برکتی است که خداوند در اختیار ما گذاشته و این هفته منبع اطلاعاتی ارزشمند در حوزه ی کشاورزی  استان کرمانشاه خواهد شد.

 

 گفتنی است؛ حرکت این کاروان در مسیری از عرصه انجام می شود که دارای مساله یا مشکلی باشد نه فقط مزارع الگویی، یکی از ماموریت های کاروان احصا مسایل و مشکلات کشاورزی در عرصه و ارایه راه حل های علمی برای رفع این مسایل است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید