Iranian Agriculture News Agency

پیام وزیر جهاد کشاورزی به مناسبت سالگرد شهید شاخص راهیان نور کشور

وزیر جهاد کشاورزی در پیامی سالگرد شهادت حاج عباس پورش همدانی فرمانده پشتیبانی و مهندسی رزمی جنگ جهاد سازندگی استان همدان را تسلیت گفت.

پیام وزیر جهاد کشاورزی به مناسبت سالگرد شهید شاخص راهیان نور کشور

به گزارش خبرنگار ایانا، سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی در پیامی سالگرد شهادت سردار رشید اسلام، جهادگر شهید "حاج عباس پورش همدانی" فرمانده پشتیبانی و مهندسی رزمی جنگ جهاد سازندگی استان همدان را تسلیت گفت.

در متن این پیام آمده است؛

بسم رب الشهدا و الصدیقین

در مکتب اسلام، دری از درهای بهشت به نام «جهاد» مزیّن است و از این منظر، سعادت انسانها و رسیدن به اوج کمال، در پرتو چنین حیاتی توصیف گردیده که توفیق آن شامل بندگان خالص و آفریدگان مخلص او می‌شود.

در عصر حاضر، مردمانی از جنس نور، شور و شعور، جان خویش را در طَبَق اخلاص گرفتند و اوج بندگی و نهایت ایمان را معنا و مفهوم دیگری بخشیدند.

آنها با ایمانی عاشقانه و مجاهدتی مخلصانه، توان نظامی و عملیاتی ابرقدرتهای شرق و غرب را به چالش کشیده و در دوران ۸ سال دفاع مقدس، استقامت، شهامت و رشادت نسل «سلمان فارسی» را به همه جهانیان به اثبات رساندند.

جهادسازندگی به عنوان یکی از ارکان سه‌گانه دفاع مقدس، نقشی محوری و بی بدیل در نصرت و ظفر رزمندگان اسلام داشت و پیشتازی در عرصه مهندسی رزمی و مدیریت پشتیبانی جبهه‌ها خوش درخشید و جهادگران مفتخر به تعبیر زیبای «سنگرساز بی‌سنگر» از سوی معمار کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی (ره) گردیدند.

سردار رشید اسلام، جهادگر شهید حاج عباس پورش همدانی (فرمانده پشتیبانی و مهندسی رزمی جنگ جهاد سازندگی استان همدان) نیز یکی از هزاران جهادگری بود که ایثار و حماسه‌آفرینی‌هایش، برگ زرینی در دفتر سراسر افتخار ملت شریف ایران ثبت به رسانیده است.

وظیفه امروز ما، پاسداشت مقام شامخ آن راست قامتان جاودانه تاریخ، تبیین مجاهدتهای آنها برای نسل نو و بهره‌گیری از سیره عملی آنها در زندگی روزمره شخصی و کاری است. سیره‌ای که آنان را از خاک به افلاک برد تا بر خوانِ کَرم الهی، همنشین پیشوایان دین و آیین ما باشد.

اینجانب ضمن ادای احترام به مقام والای این شهید عزیز، یاد و خاطره مجاهدتهای ۳۳۹۶ شهید والامقام جهادگر را نیز گرامی ‌داشته و امیدوارم همه خدمتگزاران کشور را در راه پاسداری از خون شهدا و نیل به اهداف بلند نظام مقدس جمهوری اسلامی موفق و پیروز و سربلند بگرداند.

 

سید جواد ساداتی نژاد

وزیر جهاد کشاورزی

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید