Iranian Agriculture News Agency

صبح امروز انجام شد:

تا‌کید معاون ترویج بر نفوذ دانش و فناوری در حوزه شیلات کشور

معاون سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی بر افزایش هر چه سریعتر نفوذ دانش و فناوری در حوزه شیلات و صنعت آبزی پروری کشور تاکید کرد.

تا‌کید معاون ترویج بر نفوذ دانش و فناوری در حوزه شیلات کشور

به گزارش ایانا و به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، مویدی در جریان بازدید از سایت های پرورش میگو و مراکز تکثیر شهرستان های سیریک، میناب و کوهستانی در مناطق مکران استان هرمزگان به ظرفیت های گسترده این استان در حوزه شیلات اشاره و تاکید کرد: مجموعه وزارتخانه، تمام توان خود را برای توسعه و پویا تر شدن این صنعت به کار خواهد برد.

وی در همین حال صنعت آبزی پروری را یکی از محورهای اصلی و مهم وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد.

مویدی اظهار داشت: سازمان تات برای حضور و اعزام محققان و پژوهشگران ملی و متخصص در حوزه آبزی پروری به استان هرمزگان آمادگی دارد.

وی در ادامه توسعه و تاسیس شرکت های دانش بنیان در زنجیره پرورش تا مصرف آبزیان، ایجاد سایت های الگویی برای آموزش مهارتی پرورش دهندگان و همچنین تاسیس هنرستان های کار و دانش تخصصی آبزی پروری برای تربیت نسل آینده و مهارت دیده در این حوزه را مورد تاکید قرار داد.

رییس موسسه آموزش و ترویج کشور همچنین از برنامه مشترک سازمان شیلات و سازمان تات در توسعه برنامه آبزی پروری و ترویج فرهنگ مصرف آبزیان خبر داد و نقش آموزش و ترویج در موفقیت این برنامه را بسیار با اهمیت دانست.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید