Iranian Agriculture News Agency

"خیام نکویی" در مراسم راهپیمایی روز قدس:

روز قدس یک نهضت و مطالبه جهانی است

رئیس سازمان آموزش، تحقیقات و ترویج کشاورزی گفت: روز قدس با تدبیر حضرت امام به یک نهضت و مطالبه جهانی تبدیل شده است.

روز قدس یک نهضت و مطالبه جهانی است

به گزارش خبرنگار ایانا، سید مجتبی خیام نکویی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش، تحقیقات و ترویج کشاورزی در مراسم راهپیمایی روز قدس، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین روزها در تاریخ انقلاب اسلامی و مردم ایران و تمام مردم آ‌زاده جهان روز قدس است که به ابتکار امام خمینی(ره) روز قدس و روز اسلام نامگذاری شده است.

وی ادامه داد:  مردم کل دنیا در جمعه آخر ماه رمضان برای قدس تجمع و  راهپیمای می‌کنند و شعار آزادی را سر می‌دهند.

خیام نکویی با بیان اینکه تعبیر حضرت امام(ره) از این روز، روز حیات اسلام است، افزود: این روز با تدبیر حضرت امام به یک نهضت و مطالبه جهانی تبدیل شده است.

وی با اشاره به حضور غیر مسلمانان و  آزادگان جهان در راهپیمایی این روز، تصریح کرد:  خوشبختانه هر سالی می‌بینیم که مردم ایران و جهان بیشتر اجتماع می‌کنند و انشالله با پیش بینی مقام معظم رهبری ما در ۲۰ سال آینده رژیم صهیونیستی نخواهیم داشت و قدس شریف به دامان اسلام باز خواهد گشت.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر حضور ترویج در برنامه کشت قراردادی، گفت: برنامه کشت قرداری یکی از برنامه های  مهم وزیر جهاد کشاورزی است.

خیام نکویی با بیان این که یکی از مهم‌ترین عناصر کشت قراردادی ترویج است، یادآور شد: کشت قراردادی مستلزم بسیج و سازماندهی همه امکانات برای تحقق این مهم است.

وی ادامه داد: خوشبختانه امروز تمام ظرفیت ترویج را در کنار بخش اجرا برای تحقق این امر گذاشته‌ایم و آموزش و ترویج تمام تلاش خود را به کار گرفته تا کشت قراردادی که منجر به تامین  امنیت غذایی پایدار می‌شود، محقق شود.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با بیان اینکه با توجه به سال اول کشت قراردادی برنج، آمار خوبی در کشت این محصول داشته‌ایم، گفت: قطعا سال آینده این آمار افزایش چشمگیری خواهد داشت اما همچنان امسال نیز شاهد آمار قابل قبولی هستیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید