Iranian Agriculture News Agency

قادری‌فر اعلام کرد:

320پروژه با فرصت سرمایه گذاری پیشران با اشتغالزایی 3259 نفر

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از اعلام 320 پروژه با فرصت سرمایه گذاری پیشران با اشتغال زایی 3259 نفر به وزارت جهاد کشاورزی خبر داد.

320پروژه با فرصت سرمایه گذاری پیشران با اشتغالزایی 3259 نفر

 اسماعیل قادری فر مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در گفتگو با خبرنگار ایانا با اشاره به اعلام 10 فرصت سرمایه گذاری پیشران و اولویت دار مدیریت تعاون روستایی استان ها از سوی این سازمان، گفت: تعداد 10 فرصت سرمایه گذاری پیشران و اولویت دار برای هر مدیریت تعاون روستایی استان و  در مجموع 320 فرصت سرمایه گذاری با اعتبار 46830 میلیارد ریال و با اشتغال زایی 3259 نفر احصاء و به وزارت جهاد کشاورزی اعلام شده است.

 قادری فر با تاکید بر این که فرصت های سرمایه گذاری مذکور برگرفته از اطلاعات ماخوذه از مدیریت تعاون روستایی استان ها در راستای برنامه تحول کشاورزی است، یادآور شد: این برنامه با رویکرد جهادی وزیر جهاد کشاورزی با نگاه به برنامه های ششم توسعه و اقتصاد مقاومتی و در جهت تکمیل زنجیره ارزش محصولات کشاورزی تهیه و تنظیم و از سوی مقام عالی سازمان به وزارت متبوع اعلام شده است .

وی افزود: برنامه تهیه شده توسط وزیر جهاد کشاورزی برنامه ای جامع و کامل بوده که تعداد 26 عنوان طرح (پروژه) ارتباط موضوعی با دفتر تجهیز و توسعه زیرساخت ها و سرمایه گذاری داشته است؛ بنابراین تعداد 320 پروژه ، به عنوان 10 فرصت سرمایه گذاری پیشران و اولویت دار برای 32 استان (با احتساب جنوب کرمان) با توجه به اطلاعات دریافتی در سازمان مرکزی تعاون روستایی انتخاب شده است .

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی  ایران ادامه داد: در صنایع تبدیلی و غذایی و فرآوری محصولات باغی 14 پروژه، صنایع تبدیلی و غذایی فرآوری محصولات زراعی 24 پروژه ،  صنایع تبدیلی و غذایی و فرآوری محصولات دامی 17 پروژه، صنایع تبدیلی و غذایی فرآوری محصولات شیلاتی 5 پروژه، سردخانه 24 پروژه ، انبار چند منظوره 20 پروژه، سیلو و انبار فنی8  پروژه، توسعه ذخیره سازی سرد 11 پروژه ، بارانداز مبداء محصولات کشاورزی 22 پروژه برنامه ریزی شده است.

به گفته‌ی وی، برای پایانه های صادراتی محصولات کشاورزی و فرآورده های غذایی 10 پروژه، تکنولوژی پس از برداشت ( بارگاه پری کولینگ یا پیش سرمایش ، سبد و ... )13 پروژه ، فرآوری و تبدیل ضایعات و پسماند های کشاورزی 10 پروژه، بازسازی و نوسازی واحد های صنایع تبدیلی و غذایی موجود 17 پروژه، فرآوری میوه و سبزی 13 پروژه، انواع بسته بندی فرآوری 78پروژه ( سیب زمینی 2 پروژه، تخم مرغ 12 پروژه، گوشت قرمز و مرغ 12 پروزه، آبزیان 3 پروژه، گیاهان دارویی 22 پروژه، خرما 6 پروژه  ، کشمش 7 پروژه، پسته 6 پروژه و خشکبار 8 پروژه )، شالیکوبی 8 پروژه، روغن کشی از دانه و میوه های روغنی 4 پروژه و خوراک دام و طیور و آبزیان 22 پروژه که در مجموع 320 پروژه یا فرصت سرمایه گذاری پیشران با اعتبار 46830 میلیارد ریال و استغال زایی 3259 نفر خواهد بود .

قادری فر با اشاره به این که اهمیت تامین مالی واحدهای پیشران به عنوان تسهیل گرو پشتیبان های واحدهای تولیدی است، گفت: این مهم مورد تاکید وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز قرار گرفته  و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز برای اجرای این پروژه ها در قالب فرصت سرمایه گذاری ، زمینه ساز شکوفایی کشاورزی بیش از پیش را در نیل به اقتصاد بدون نفت فراهم خواهد کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید