Iranian Agriculture News Agency

دبیر قرارگاه جهاد تبیین مطرح کرد:

جهاد تبیین به‌منزله جهاد کبیر است

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: جهاد تبیین از منظر مقام معظم رهبری به‌منزله جهاد کبیر است و آن را فریضه و واجب می‌دانند.

جهاد تبیین به‌منزله جهاد کبیر است

به گزارش خبرنگار ایانا، علیرضا رضازاده مشاور وزیر، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی و دبیر قرارگاه جهاد تبیین در این وزارت‌خانه، در اولین جلسه این قرارگاه اظهار کرد: فرمان جهاد تبیین توسط مقام معظم رهبری از سال گذشته شروع شده و امسال هم در سخنرانی ابتدای سال به این مسئله تأکید کردند و آن را فریضه فوری و قطعی دانستند.

وی افزود: یکی از افتخارات وزارت جهاد کشاورزی این است که وزیر جهاد کشاورزی به عنوان اولین وزارت‌خانه، فرمان به تشکیل قرارگاه جهاد تبیین داد، این قرارگاه ساختار اجرایی جدا از وزارتخانه ندارد و مبلغی برای آن از پیش تعیین نشده است، بلکه تنها با توان مجموعه روابط عمومی کار را شروع و ادامه خواهد داد.

رضازاده با بیان این‌که جهاد تبیین از منظر مقام معظم رهبری به‌منزله جهاد کبیر است و آن را فریضه و واجب می‌دانند، خاطرنشان کرد: عدم تبعیت از کفار و جهاد با کفار مفهوم جهاد کبیر در قرآن است و تحریف اخبار توسط بیگانگان هم ضرورت جهاد تبیین را در کشور بیش‌ازپیش آشکار می‌کند.

وی با اشاره به جنگ روسیه و اوکراین و تأثیر آن بر امنیت غذایی جهان گفت: در حال حاضر جنگ نظامی روسیه و اوکراین باعث شده امنیت غذایی در دنیا به خطر بیفتد، مقام معظم رهبری از جنگ ترکیبی و هوشمند که امروز به آن جنگ هیبریدی می‌گویند صحبت می‌کنند که در آن اقتصاد ،معیشت، رسانه و نظامی‌گری وجود دارد.

دبیر قرارگاه جهاد تبیین عنوان کرد: وظیفه ما این است که بگوییم معیشت و حوزه اقتصادی در امنیت غذایی چه جایگاهی دارد، عمده صحبت مقام معظم رهبری در بحث دانش‌بنیان و جنگ هیبریدی، مربوط به وزارت جهاد کشاورزی است.

وی افزود: بسیاری از کشورها در تأمین گندم و نان با مشکل مواجه شده‌اند و اگر امنیت غذایی را در نظر نگیریم تمام امنیت دفاعی و نظامی به خطر می‌افتد.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان این‌ که باید مسائل بخش کشاورزی به ‌درستی تبیین شود، تصریح کرد: از دی‌ماه تا کنون که موضوع حذف ارز جدی شده ۷۶۰ جلسه توسط وزارت جهاد کشاورزی در سراسر کشور بر پایه این موضوع برگزار شده است.

وی با اشاره به عملکرد مثبت وزارت جهاد کشاورزی در تنظیم بازار خاطرنشان کرد: وزارت جهاد کشاورزی چهل سال است که تنظیم بازار را در دست نداشته است و در این ۶ ماه به‌خوبی از پس آن برآمده است.

رضازاده افزود: بیش از ۱۰۰ جلسه در وزارت جهاد کشاورزی برای رسیدگی به سرمایه در گردش و صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای همسایه برگزار شده است.

دبیر قرارگاه جهاد تبیین اظهار داشت: مبحث دانش‌بنیان بودن، نسخه شفابخش و معجزه‌آسایی برای همه دغدغه‌های بخش کشاورزی است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید