Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی خبر داد:

3 هزار و 850میلیارد تومان اعتبارات حوزه کشاورزی در سفر به گلستان

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در سفر به استان گلستان اعتبارات حوزه کشاورزی رکورد زده و ۳ هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان اعتبارات حوزه کشاورزی از مصوبات سفر به این استان است.

3 هزار و 850میلیارد تومان اعتبارات حوزه کشاورزی در سفر به گلستان

به گزارش خبرنگار ایانا، سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه بازدید از پروژه پرورش ماهیان خاویاری در بندرگز استان گلستان، گفت:  این استان گنج کشاورزی و دامپروری ایران است و ظرفیت‌های بسیار فوق‌العاده در حوزه امنیت غذایی کشور دارد.

وی ادامه داد: در این سفر  اعتبارات حوزه کشاورزی  رکورد زده و ۳ هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان اعتبارات حوزه کشاورزی از مصوبات این سفر است؛ ۲۵ درصد سفر اعتبارات سفر استان گلستان به حوزه کشاورزی اختصاص یافته است.

ساداتی‌نژاد با تاکید بر اینکه مصوبات بخش کشاورزی بتواند  تحول بزرگی در حوزه کشاورزی در این استان ایجاد کند، تصریح کرد:  در بحث زهکشی که بحث مهم ما در این استان است اعتبار یکهزار میلیارد تومانی  اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: بیش از یکهزار میلیارد تومان نیز در حوزه شیلات با توجه به ظرفیت میگو و پرورش  ماهیان خاویاری اختصاص یافته است؛ در حال حاضر 30تن ظرفیت در این زمینه وجود دارد که تا 3هزار تن قابلیت افزایش دارد و در طرح تحول شیلاتی تا 50هزار تن در این  استان افزایش پیدا خواهد کرد.

به گفته ی ساداتی‌نژاد؛ در حوزه های  زهکشی، آبندان ها، دامپزشکی و زیرساخت‌های شهرک های کشاورزی و مبارزه با ریزگرد  در استان گلستا، توجهات خاصی به این استان شده که در شورای اداری و در جمع بندی با تایید رئیس جمهور شکل  اجرایی به خود می‌گیرد و منشا تحول در این استان خواهد بود.

 وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به طرح مسایل دیگری مانند زیرساخت‌های ورزشی و فرهنگی که نیاز به اعتبارات دارد در شورای اداری، گفت:  همچنین مطالبه دسترسی مردم به خلیج گرگان که راه و شهرسازی باید برای این موضوع تمهیداتی انجام دهد را در شورای اداری مطرح خواهم کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره رفع ممنوعیت صادرات فلفل دلمه ای به کشور روسیه، گفت: با توجه به رسیدگی هایی که در اینخصوص انجام شد و برگزاری وبینار و جلسات مختلف و حضور تیم فنی از کشور روسیه به کشورمان، همچنین مذاکرات انجام شده رئیس جمهور در سفر به این کشور، موجب شده تا  در نهایت علاوه بر رفع ممنوعیت صادرات این محصول، ارتباط خوبی بین وزارت جهاد کشاورزی، وزارت بهداشت، سازمان حفظ نباتات و سازمان غذا و دارو شکل گیرد.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: این موضوع سبب شد تا  در استان‌های کشور آزمایشگاههایی برای محصولات کشاورزی ایجاد شود و صادرات محصولات کشاورزی به هر مقصد صادراتی بر اساس استاندارد هایی که ما در اختیار این آزمایشگاه قرار میدهیم که مطابق با استانداردهای صادراتی بوده پس از آنالیز با اجازه سازمان حفظ نباتات کشور صادرات انجام شود؛ بنابراین ما این موضوع را تبدیل به فرصتی کرده ایم که پس از آن در حوزه صادرات مشکلی ایجاد نشود 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید