Iranian Agriculture News Agency

مهرابی خبر داد:

برگزاری اولین مرحله از رویدادهای مجازی امنیت غذایی و سلامت محصولات کشاورزی در کرمانشاه

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه، گفت: اولین مرحله از رویدادهای مجازی امنیت غذایی و سلامت محصولات کشاورزی در کرمانشاه باهدف آگاه‌سازی خانواده‌ها از استانداردهای محصولات کشاورزی برگزار می‌شود.

برگزاری اولین مرحله از رویدادهای مجازی امنیت غذایی و سلامت محصولات کشاورزی در کرمانشاه

کوروش مهرابی مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهادکشاورزی کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار ایانا با اشاره به برگزاری رویداد آموزشی و ترویجی «ترویج فرهنگ مصرف محصولات کشاورزی و تغذیه سالم»، گفت: این مهم باهدف آگاه‌سازی خانواده‌ها از استانداردهای محصولات کشاورزی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه  در روزهای اخیر به دلیل برگشت تعداد بسیار کمی محصولات کشاورزی از کشورهای دیگر، امنیت روانی مردم نسبت به مصرف محصولات کشاورزی کشور مشوش شده، ضروری است نسبت به تشریح جوانب این موضوع آگاه‌سازی در جامعه انجام شود.

مهرابی با اشاره به اینکه مردم جامعه باید آگاه‌ باشند که اگر محصولی برگشت داده می‌شود در مقابل حجم وسیعی از محصولاتی که صادر می‌شود بسیار ناچیز است، تصریح کرد: از مهم‌ترین دلیل برگشت محصولات کشاورزی، تغییر استانداردهای کشور مقصد است.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه  ادامه داد: به همین منظور رویدادی ۳ روزه با همکاری متولیان و واحدهای تخصصی وزارت جهاد کشاورزی برگزار خواهد شد.

وی گفت: جامعه هدف‌ در این رویداد خانواده‌ها، جوانان و نوجوانان، کانون جوانان روستایی وعشایر،  معلمان و دانش آموزان مدارس هستند.

وی با اشاره به اینکه 2 لینک برای ورود به این رویداد آموزشی و ترویجی در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت، افزود:  لینک اول از طرف دفتر ترویج دانش و فناوری موسسه آموزش و ترویج در اختیار شرکت کنندگان آموزش و پرورش قرار داده می شود، بنا است تا  500 نفر از مدیران مداراس استان کرمانشاه  از طریق این لینک از آموزش های این رویداد بهره‌مند شوند و برای آنان گواهی ضمن خدمت صادر خواهد شد.

مهرابی ادامه داد: 250 نفر از کارکنان بخش کشاورزی استان کرمانشاه و سایر استان ها و همچنین کانون جوانان روستایی و عشایری  از مخاطبینی هستند که از لینک اول استفاده میکنند.

به گفته وی، لینک دوم برای آپارات است که در این لینک، ارایه به صورت مستقیم برای تمام مخاطبین اعم از خانواده های کارکنان دولت، بهره برداران و زنان روستایی و عشایریی و جوانان و ... ارایه میشود.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهادکشاورزی کرمانشاه  افزود: در این رویداد سه‌روزه کارشناسان آخرین اطلاعات علمی و دست آوردهای تحقیقاتی را در خصوص محصولات غذایی در اختیار مخاطبان قرار می دهند تا آگاه‌سازی لازم نسبت به استاندارد بودن محصولات کشاورزی کشور انجام شود.

گفتنی است؛ این رویداد روزهای ۱۴ و ۱۵ و ۱۸ دی‌ماه ساعت 9 تا 12 ظهر به‌صورت مجازی برگزار می شود و  همزمان از شبکه برکت نیز  پخش خواهد شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید