Iranian Agriculture News Agency

با حضور وزیر و نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی؛

گردهمایی فرزندان شهدا شاغل در ستاد وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد

گردهمایی فرزندان شهدا شاغل در ستاد وزارت جهاد کشاورزی با حضور وزیر جهاد کشاورزی، نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، قائم مقام وزیر در قرارگاه امنیت غذایی و فرزندان شهدای این وزارتخانه برگزار شد.

گردهمایی فرزندان شهدا شاغل در ستاد وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد

به گزارش ایانا، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن ربانی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در این گردهمایی ضمن خیر مقدم به فرزندان شهدا، ایام فاطمیه و سالگرد حاج قاسم سلیمانی را تسلیت گفت و از زحمات مدیرکل امور ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی و مجموعه ایثارگران به خاطر برگزاری این گردهمایی در سالروز شهادت سردار دلها تشکر کرد و خواستار برنامه ریزی جهت برگزاری جلسه پرسش و پاسخ و دیدار چهره به چهره با فرزندان شهدا شد.

وی در ادامه بر برنامه ریزی بلند مدت تاکید کرد و خطاب به فرزندان شهدا به دو وظیفه متقابل اشاره کرد و گفت: اولین وظیفه ما نسبت به شهدا، خانواده آنها و فرزندان شهدا است که نباید از آن غفلت کرد و آن سه وظیفه است؛ اول، وظیفه داریم فداکاری و جانبازی شهدا را به درستی بشناسیم. دوم، قدردان زحمات و فداکاری این نعمت باشیم. سوم، شهدا را تجلیل و تکریم کنیم و به ابعاد گسترده شخصیت آنها شناخت داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی در ادامه خطاب به فرزندان شهدا گفت: شما فرزند قهرمانانی هستید که زمانی که پدر و مادر از فرزندان خود فرار می کنند دیگران از پدران شما شفاعت می خواهند و باید قدر این نعمت را بدانید و به خود افتخار کنید.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در ادامه به قرائت آیه ۳۲ سوره احزاب پرداخت و سپس به مسئولیت مضاعف خانواده و فرزندان شهدا اشاره کرد و گفت: خداوند متعال خطاب به همسران پیامبر (ص) می گوید یَا نِسَاءَ النَّبِیِّ لَسْتُنَّ کَأَحَدٍ مِنَ النِّسَاءِ ۚ إِنِ اتَّقَیْتُنَّ فَلَا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَیَطْمَعَ الَّذِی فِی قَلْبِهِ مَرَضٌ وَقُلْنَ قَوْلًا مَعْرُوفًا ای زنان پیغمبر، شما مانند دیگر زنان نیستید (بلکه مقامتان رفیع‌تر است).

وی با استناد به این آیه شریفه افزود: در مورد خانواده شهدا هم این آیه صدق می کند.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی در ادامه اظهار داشت: یکی از یاران آمد خدمت امام صادق (ع) و حضرت به آن فرمود: یا شَقرانِى اَنَّ الحسن مِن کُلِّ اَحَدٍ حَسَنٌ وَ اِنّه مِنکَ اَحسَن لِمکانِک مِنّا، وَ اَنَّ القبیح مِن کُلٍّ اَحَدٍ قبیحٌ وَ اِنّه مِنکَ اقبح؛ اى شقرانى اعمال نیک از همه نیکو است، ولى از تو نیکوتر است چون به ما نسبت دارى (و شیعه ما هستى) و کارهاى زشت از همه زشت است ولى از تو زشت تر است (چون که با ما نسبت دارى).

وی با استناد به روایت فوق خطاب به فرزندان شهدا گفت: چون فرزند شهدا هستید این روایت هم به شما صدق می کند و شامل شما هم می شود.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در ادامه خواستار پیشرفت علمی و مهارتی فرزندان شهدا شد و گفت: تلاش کنید تا در سایه تلاش هم رشد علمی داشته باشید هم رشد اخلاقی.

وی سپس به معرفی کتاب تنها گریه کن پرداخت و افزود: ارتباط خود را با شهدا حفظ کنید، شهدا زنده هستند و آیات قرآنی و توجه شهدا به فرزندان خود گویای این حقیقت است.

در ادامه این گردهمایی سردار محسن کاظمینی قائم مقام وزیر در قرارگاه امنیت غذایی به بیان خاطراتی از حاج قاسم و شهدا پرداخت.

سپس، سید حمزه رضوی مشاور وزیر و مدیرکل امور ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی به بیان گزارشی از فرزندان شهید شاغل در وزارت جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت؛ فرزندان شهدا سختی های زیادی کشیده و در حال حاظر به بلوغ فکری رسیده اند و دغدغه نظام و مرد دارند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید