Iranian Agriculture News Agency

رضازاده تصریح کرد:

اقتدار غذایی از مهم‌ترین مولفه‌های اقتدار ملی است

فصل جدید برنامه تلویزیونی رویش با حضور مشاور وزیر و رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهادکشاورزی و معاون آموزش و ترویج کشاورزی سازمان تات روز شنبه 11 دیماه از شبکه آموزش سیما پخش شد.

اقتدار غذایی از مهم‌ترین مولفه‌های اقتدار ملی است

به گزارش ایانا به نقل از موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، علیرضا رضازاده مشاور وزیر و رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهادکشاورزی در این برنامه ضمن تشریح برنامه های دولت سیزدهم در حوزه کشاورزی، گفت: برنامه اصلی و کلان کشاورزی در این دولت، اقتدار غذایی است که یکی از مهم ترین مولفه های اقتدار ملی محسوب می شود.

مشاور وزیر جهادکشاورزی افزود: لازمه رسیدن به اقتدار غذایی، برقرار شدن امنیت غذایی در کشور و پس از آن با توجه به شرایط اقلیمی ایران، حرکت به سمت اقتدار غذایی در منطقه جنوب غرب آسیا نیز مدنظر است.

رضازاده با تاکید بر ایجاد تحول در بخش کشاورزی گفت: این تحول با استفاده از ابزار علمی، آموزش و ترویج و فناوری های نوین در زیرمجموعه های مختلف این حوزه امکان پذیر است.  

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم بر روی 5 برنامه ویژه در بخش کشاورزی توجه جدی دارد، تصریح کرد: بحث اصلاح الگوی کشت با تاکید بر کشاورزی قراردادی و با مدیریت کامل زنجیره تولید، سنددار کردن اراضی کشاورزی، راه اندازی رصدخانه کشاورزی ایران، دیپلماسی کشاورزی و سرمایه گذاری در بخش کشاورزی پنج برنامه اصلی وزارت جهادکشاورزی است.

 

مویدی

در ادامه برنامه، علی اکبر مویدی رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی ضمن زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای اسلام به ویژه سردار دلها حاج قاسم سلیمانی، از عوامل صدا و سیما و همه دست اندرکاران برنامه رویش تقدیر کرد.

 مویدی ابراز امیدواری کرد: با تغییراتی که در دوره جدید برنامه رویش ایجاد شده، مخاطبان بیشتری جذب شود و این برنامه بتواند با انتقال دانش و اطلاعات جدید تاثیر خوبی بر روی افزایش عملکرد کمی و کیفی محصولات کشاورزی داشته باشد.

معاون آموزش و ترویج کشاورزی سازمان تات یادآور شد: این برنامه در دوره اول نیز مخاطبان زیادی داشت که از طریق تلفن گویا و ارسال پیامک سوالات و دغدغه های خود را مطرح می کردند.

گفتنی است، فصل جدید برنامه رویش با تنوع و بخش های جدید شامل توصیه های هواشناسی کشاورزی، آیا می دانید، آشنایی با جدیدترین نشریات آموزشی کشاورزی، روش نگهداری از گیاهان آپارتمانی، آموزش مهارت های کشاورری در منزل و عناوین جذابتر، علمی تر و مخاطب محور نسبت به دوره قبل از  روز شنبه 11 دیماه در شبکه آموزش سیما آغاز شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید