Iranian Agriculture News Agency

مراسم بزرگداشت فرهنگ جهاد و مقاومت در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد

به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه الزهرا سلام الله علیها، سالروز ایام الله ۹ دی و شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی مراسم بزرگداشت فرهنگ جهاد و مقاومت با حضور وزیر، مدیران و کارکنان وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد

مراسم بزرگداشت فرهنگ جهاد و مقاومت در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد

به گزارش ایانا، مراسم بزرگداشت فرهنگ جهاد و مقاومت با حضور سیدجواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن ربانی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و جمعی از مدیران و کارکنان وزارت جهاد کشاورزی در سالن شهیدان نعمتی جم برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام والمسلمین شاهمرادیان معاون فرهنگی آموزشی نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به تقارن ایام فاطمیه و سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی بعد از ارائه گزارشی به مکتب توحیدی اهل بیت اشاره کرد و گفت: این قالب همایش باهدف جریان سازی و ترویج سیره اهلبیت برگزار شده است.

در ادامه سردار حسن زاده فرمانده سپاه محمد رسول الله با گرامیداشت ایام دهه بصیرت و سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی به اهمیت زنده نگه داشتن یوم الله ۹ دی اشاره کرد و اظهار داشت: نباید فراموش کرد که عده ای به انقلاب خیانت کردند تا تحریم های اقتصادی و سیاسی افزایش یابد.

فرمانده سپاه محمد رسول الله در ادامه افزود: اگر نبود قدرت تشخیص و بصیرت مردم در ۹ دی قطعا یوم الله محقق نمی شد و شاهد حضور حماسی مردم نبودیم.

وی تصریح کرد: شهادت حاج قاسم برای بالا بردن بصیرت مردم بود زیرا مکتب حاج قاسم دقیقا همان مکتب عاشورا است که در عصر حاضر محقق شد.

در ادامه این مراسم، نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با قرائت آیه شریفه یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اذْکُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَیْکُمْ إِذْ هَمَّ قَوْمٌ أَنْ یَبْسُطُوا إِلَیْکُمْ أَیْدِیَهُمْ فَکَفَّ أَیْدِیَهُمْ عَنْکُمْ ۖ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۚ وَعَلَى اللَّهِ فَلْیَتَوَکَّلِ الْمُؤْمِنُونَ یاد کردن نعمت های الهی را ضروری دانست و اظهار داشت: ما سرمایه های زیادی داریم که نباید فراموش شود و یکی از این نعمت و سرمایه ها شهید حاج قاسم سلیمانی است.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی در ادامه از پیامبر اکرم (ص) و اهلبیت به عنوان راس سرمایه ها نام برد و افزود: شخصیت ها، مختلف هستند و هرکدام داری مراتب و درجاتی است که اشخاصی مثل سردار سلیمانی دارای شخصیت بی نظیری هستند که در هنگام مشکلات زلزله، سیل و... در بین مردم حضور داشتند و باعث دلگرمی آنها بودند.

نماینده ولی فقیه رد وزارت جهاد کشاورزی، شخصیت سردار سلیمانی را چند بعدی دانست و به ابعاد مختلف شخصیت حاج قاسم اشاره کرد و خواستار تبیین آن شد.

وی در ادامه با اشاره به فرمایشات روز گذشته مقام معظم رهبری افزود: ابعاد شخصیت معنوی و نظامی حاج قاسم، مرام و مسلک، اندیشه و افکار او می تواند راهنمای عمل و یک اسوه و الگوی به تمام معنا در عصر و در زمان ما باشد.

لازم به ذکر است در پایان جلسه مراسم قرعه کشی برندگان مسابقات فرهنگی حاج قاسم با حضور وزیر جهاد کشاورزی، نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید