Iranian Agriculture News Agency

مجابی:

هواپیماهای کشاورزی ثبت ملی و موزه‌دار می‌شوند

بر اساس توافق مدیرعامل شرکت مادر تخصصی خدمات کشاورزی و قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اولین موزه هواپیمایی کشاورزی کشور در فرودگاه قزوین راه‌اندازی می‌شود.

هواپیماهای کشاورزی ثبت ملی و موزه‌دار می‌شوند

به گزارش ایانا به نقل از روابط‌عمومی شرکت خدمات کشاورزی، جلسه مشترک قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی خدمات کشاورزی و مشاور معماری و هنری طرح احداث موزه صنعت هوانوردی کشاورزی با موضوع ثبت ملی وموزه دار کردن هواپیماهای کشاورزی در محل دفتر قائم‌مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد.

در این جلسه، سید محمد مجابی، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی خدمات کشاورزی، ابراز داشت: فرودگاه قزوین بدنبال آفت عمومی ملخ‌ها در سال‌های 1315 و 1316، با خریداری شش فروند هواپیمای سمپاش از آمریکا در سال 1317 راه اندازی شد و از آن تاریخ، به فعالیت‌های مستمر خود ادامه داده‌است.

مجابی افزود: با توجه به اینکه کشور ایران، مسیر عبور ملخ‌های مهاجر از سمت صحرای آفریقا و عربستان است، نقش موثری در کنترل این آفات به عهده دارد.

وی ابراز داشت: این فرودگاه، اولین فرودگاه کشاورزی در ایران و منطقه است و با توجه به قدمت و اهمیت آن، پتانسیل ویژه‌ای برای تبدیل شدن به موزه  تخصصی خدمات هواپیمایی کشاورزی دارد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی خدمات کشاورزی یادآوری کرد: فرودگاه قزوین در زمان اشغال ایران توسط متفقین، مورد استفاده هواپیماهای آنان قرار گرفت و بعد از جنگ جهانی دوم، در اختیار ارتش و وزارت دفاع بوده است. این فرودگاه در سال 1352 تحت تملک و نظارت وزارت کشاورزی قرار گرفت.

در نتیجه این جلسه، توافق اولیه مدیرعامل شرکت مادر تخصصی خدمات کشاورزی و قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به منظور راه‌اندازی اولین موزه هواپیمایی کشاورزی انجام شد.

بر اساس این توافق، تکنولوژی‌های پیشرفته هواپیماهای کشاورزی، از جمله پهپادها و سنجش از دور، در این موزه به نمایش درخواهد آمد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید