Iranian Agriculture News Agency

با همکاری جهاد کشاورزی و بنیاد فارابی

نقش «جهاد سازندگی» روی پرده سینما می‌رود/ استفاده از آرشیو ایثارگران برای بنیاد فارابی

نشست مشترک صادق صدقگو معاون فرهنگی و پژوهشی اداره کل امور ایثارگران جهاد کشاورزی با علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمای فارابی برگزار شد.

نقش «جهاد سازندگی» روی پرده سینما می‌رود/ استفاده از آرشیو ایثارگران برای بنیاد فارابی
 
نشست مشترک صادق صدقگو معاون فرهنگی و پژوهشی اداره کل امور ایثارگران جهاد کشاورزی با علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمای فارابی برگزار شد.
 

به گزارش ایانا از اداره کل امور ایثارگران، در ابتدای نشست مشترک صادق صدقگو معاون فرهنگی و پژوهشی اداره کل امور ایثارگران با علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمای فارابی، صادق صدقگو گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه فرهنگی خصوصاً مرکز آرشیو و اسناد دفاع مقدس و همچنین تولید و نشر محتوای بصری از فیلم های منتشر نشده آن اشاره کرد و آخرین محصولات فرهنگی اداره کل امور ایثارگران (کتاب، نرم افزار چند رسانه ای، کلیپ، ماهنامه پل و....) را ارائه کرد.

وی در ادامه به نقش محوری «جهاد سازندگی» به عنوان تشکیلاتی مردم نهاد و خدمت محور اشاره کرد و گفت: جهاد سازندگی در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، ریشه‌های تفکر «همه با هم» به عنوان یکی از اصول اساسی برای رسیدن به آرمان‌ها و اهداف انقلاب را در کشور نهادینه کرد و بر این اساس توانست با تکیه بر ظرفیت‌های عمومی و پتانسیل‌های جامعه، خدمات ماندگار و اقدامات اثرگذاری را در بخش‌های مختلف از فرهنگی و عقیدتی تا عمرانی و سازندگی انجام دهد که شاهکار فعالیت‌های آنان را می‌توان در عرصه پشتیبانی و مهندسی جنگ مشاهده کرد.

در ادامه این نشست علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمای فارابی به حضور موثر جهادگران در عرصه های مختلف خصوصاً مهندسی فرهنگی کشور اشاره کرد و گفت: در کنار فعالیت‌های عمرانی و سازندگی و یا پشتیبانی و مهندسی جنگ، جهاد در عرصه فرهنگی نیز اقدامات ماندگاری با محوریت شهید سید مرتضی آوینی در گروه تلویزیونی جهاد داشته است که فعالیت در سایر حوزه ها مثل انتشار نشریات مختلف، کتاب و... بخش دیگری از آن است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، ریشه فعالیت‌های جهاد در دوران دفاع مقدس خصوصاً در امر پشتیبانی جنگ را از پایین ترین اقشار جامعه تا اقشار برخوردار دانست و گفت: به تصویر کشیدن این ابعاد شاخص در پشت جبهه ها که ابعاد مسئولیت‌پذیری اجتماعی سطوح مختلف جامعه ایرانی را به تصویر می‌کشد یا به تصویر کشیدن نقش بارز و تعیین کننده مهندسی- رزمی جهاد در دوران دفاع مقدس، موضوعی مهم و در عین حال مغفول مانده است.
 

zzzzz

تابش فعالیت‌های گروه‌های مردمی و جهادی در مقابله با ویروس کرونا را برخواسته از این روحیه دانست و گفت: نهادینه شدن فرهنگ جهادی در میان سطوح مختلف کشور، در گرو تفسیر دقیق ابعاد و ریشه‌های آن است که پرداختن به نقش جهاد سازندگی در قبل از آغاز جنگ تحمیلی، حضور در دفاع مقدس و حتی دوران بازسازی، سهم بسزایی در آن دارد.

در پایان این نشست، در زمینه استفاده از فیلم‌های مرکز آرشیو اداره کل امور ایثارگران جهت تولید مستند و همچنین برنامه‌ریزی برای تولید فیلم سینمایی به صورت مشارکتی با موضوع تشریح نقش «جهاد سازندگی» در دفاع مقدس بحث و تبادل نظر شد و در این زمینه توافقاتی به عمل آمد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید