Iranian Agriculture News Agency

آموزش، کلید راه مبارزه با گرسنگی/ جوانان در مرکز بین‌المللی بهبود ذرت و گندم، از نقش آموزش در تأمین امنیت غذایی می‌گویند

دو تن از جوانان در مرکز بین‌المللی بهبود ذرت و گندم در ال باتان مکزیک، در مصاحبه‌ای به مناسبت روز بین‌المللی جوان (برابر با 12 آگوست) معتقد بودند که برای بهبود امنیت غذایی و ایجاد اطمینان از برقراری صلح پایدار در جهان، آموزش و همکاری نقش مهمی ایفا می‌کند.

آموزش، کلید راه مبارزه با گرسنگی/ جوانان در مرکز بین‌المللی بهبود ذرت و گندم، از نقش آموزش در تأمین امنیت غذایی می‌گویند

جاناتان پوله، نمونه رنگ نان را در آزمایشگاه گندم مرکز بین المللی بهبود ذرت و گندم ( CIMMYT )آزمایش می کند

دو تن از جوانان در مرکز بین المللی بهبود ذرت و گندم CIMMYT) ) در ال باتان مکزیک، در مصاحبه ای به مناسبت روز بین المللی جوان (برابربا 12 آگوست) معتقد بودند که برای بهبود امنیت غذایی و ایجاد اطمینان از برقراری صلح پایدار در جهان، آموزش و همکاری نقش مهمی ایفا می کند.

به گزارش ایانا از سایت " مرکز بین المللی بهبود ذرت و گندم"، جرج دلآنجل ، دانشجوی مهندسی کشاورزی، گفت: "تحقیقات در زمینه نوآوری های کشاورزی و مشارکت متقابل بخش های مختلف می تواند برای غلبه بر چالش هایی که توانایی ما را برای تولید غذای کافی و برآوردن تقاضای جهانی تهدید می کند، استفاده شود."

دلآنجل همراه با همکارش جاناتان پوله، در مرکز بین المللی بهبود ذرت و گندم به یادگیری مهمترین مطالب کشاورزی جهان، به عنوان بخشی از برنامه کارآموزی معتبر بورلاگ-روان (1) که توسط جایزه جهانی غذا WFP) ) حمایت می شود، مشغول هستند.

دلآنجل گفت: "من معتقدم که آموزش می تواند بسیاری از مشکلات جهانی را حل کند. همه ما درک می کنیم که امنیت غذایی یک چالش است، اما باید درک کنیم که این یک مشکل جهانی است. در این مسیر باید به مردم امکان داده شود که با هم کار کنند و ارتباط داشته باشند."

راوی گوپال سینگ، متخصص در حوزه سیستم های کشت و زرع در مرکز بین المللی بهبود ذرت و گندم گفت: "با داشتن توانایی ، می توان بر فشارهای شدید ناشی از کمبود منابع، افزایش نابرابری و چالش های تغییرات آب و هوایی، غلبه کرد. این در حالی است که برنامه کارآموزی آموزش مهمی برای نسل جدید کشاورزی فراهم می آورد."

سینگ، که بر کار Del'Angel در CIMMYT نظارت دارد، گفت: " به زودی کشاورزی به شغل حیاتی برای جوانان تبدیل می شود."

جورج دلآنجل ، درحال بررسی محصول لوبیا است

پوله ، کسی که در زمینه توسعه حرفه ای کارشناسی تغذیه کار می کند، گفت :" جوانان با داشتن علاقه به سیستم های کشاورزی و غذا، باید در مورد چالش های جهان مطالبی یاد بگیرند و به عنوان سفیر برای گسترش این مطالب در مورد چگونگی تولید معیشت کشاورزی و تضمین صلح اقدام کنند. "

شرط ضروری برای دستیابی به یک جهان بدون گرسنگی و فقر، ایجاد صلح پایدار در جهان است که بخش اساسی از دستور کار توسعه پایدار 2030 سازمان ملل به شمار می رود. بانک جهانی تخمین می زند که رشد اقتصادی کشاورزی تا چهار برابر می تواند در کاهش فقر موثر باشد.

لیزا فلمینگ، مدیر کارآموزی بین المللی و توسعه شغلی در جایزه جهانی غذا، گفت:" برنامه کارآموزی در ایالات متحده برنامه ای ویژه است که در آن دانش آموزان دبیرستانی و دانشجویان کالج را درگیر می کند تا به بررسی تحقیقات موسسات جهانی که به مسائل امنیت غذایی مربوط می شوند، بپردازند و این زمانی است که آن ها باید در زمینه تحصیلات و حرفه خود تصمیم گیری کنند."

وی افزود: "ما تلاش می کنیم تا به روش هایی جوانان را به نحوی با امنیت غذایی آشنا کنیم، تا احساس مسئولیت، درک و تعامل به گونه ای انجام شود که برای آن ها خسته کننده ، ترسناک و یا ناامید کننده نباشند ."

نورمن بورلاگ( Norman Borlaug )، برنده جایزه صلح نوبل 1970و به عنوان مبارزی با گرسنگی شناخته می شود، به طوری که زندگی خود را صرف کار در حوزه مبارزه با عدم امنیت غذایی و به عنوان یک پژوهشگر برجسته در CIMMYT با گروه های سراسر جهان کار کرد.

این در حالی است که برنامه کارآموزی
Borlaug-Ruan از میراث او حاصل شده است و در این برنامه جوانان با مسائل مربوط به علوم ، امنیت کشاورزی و مواد غذایی آشنا می شوند. به طوری که این برنامه می تواند به تربیت افراد موثر و دانا و رهبران نوآوردر زمینه تغذیه جهان کمک کند. در این مسیر، CIMMYT از زمان آغاز برنامه در سال 1998، کارآفرینان بورلاگ-روان را میزبانی کرده است، به طوری که سالانه تعداد زیادی کارآموزان در این مرکز گردهم آمده و به یادگیری می پردازند.

ترجمه: فرحناز سپهری

پی نوشت:

1- Borlaug-Ruan Internship program : یک برنامه کارآموزی برای نشان دادن مسیرهای حرفه ای در علوم، کشاورزی و توسعه جهانی است. کارآموزی معتبر بین المللی بورلاگ-روان، ارتباط کارآموزان را با دانشمندان و سیاست گزاران مشهور در مراکز تحقیقاتی پیشرو در سراسر جهان، طی هشت هفته با پرداخت تمام هزینه ها، برقرار می کند. همچنین آن ها درباره مسائل مربوط به امنیت غذایی و مشکلات تغذیه ای در مناطق فقیرنشین کشورهای در حال توسعه به مطالعه می پردازند. از طریق این برنامه کارآموزی، دانشجویان با گذراندن وقت در آزمایشگاه، به انجام تحقیق و جمع آوری داده ها مشغول می شوند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید