Iranian Agriculture News Agency

نخلداران آبادان برای مقابله با نوعی سوسک مخرب آموزش دیدند

کارشناسان فائو با سفر به آبادان به یاری کشاورزان منطقه برای مبارزه با حشره ای که قدرتش از نخل های ایستاده بیشتر است، شتافتند.

به گزارش مهر، مدیر جهاد کشاورزی آبادان پیشگیری از سرایت آفات وارداتی از جمله سوسک سرخرطومی حنایی به عنوان هدف اصلی این کارشناسان به منطقه نام برد.

ناجی شهیب زاده گفت: این کارشناسان ضمن ردیابی این آفت در ۲۵۰ هکتار از زمینهای کشاورزی، در نخستین کارگاه آموزشی، راه های پیشگیری و مقابله با آفات وارداتی را به نخلداران آموزش دادند.

وی اظهار کرد: ممنوعیت جابجایی پاجوش نخلها و اندامهای گیاهی، استفاده از فِرمُن (مواد جذب این حشره ) در زمینها و رعایت استانداردهای کشاورزی در فصول کاشت و برداشت از توصیه های فائو به کشاورزان آبادانی بود.

مدیر جهاد کشاورزی آبادان گفت: سوسک سرخرطومی حنایی از جمله آفات قرنطینه ای است که تا نزدیکی بصره، کشاورزان را با کاهش محصول روبه رو کرده است.

شهیب زاده افزود: لارو سوسک حنایی می‌تواند تونل هایی به طول یک متر در تنه درخت خرما ایجاد کند و به مرگ ناگهانی نخل میزبان منجر شود.

بر اساس این گزارش، فائو یا سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد از سازمانهای بین المللی است که در زمینه توسعه کشاورزی فعالیت دارد، این سازمان برای گسترش و مدرنیزه کردن کشاورزی، جنگل داری، شیلات و تأمین غذای مناسب برای همگان، به کشورهای در حال توسعه کمک می‌کند.

فائو طبق توافق نامه مشترک ایران ، عراق و کویت زیر نظر سازمان خوار و بار جهانی مبنی بر حفاظت از نخلستانهای خاورمیانه و کنترل آفت سوسک سرخرطومی حنایی مسئولیت دارد از مناطقی که در خطر شیوع این آفت هستند بازدید و در این زمینه به کشاورزان اطلاع رسانی کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید