Iranian Agriculture News Agency

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان:

کمبودی در تامین کود کشاورزی در آذربایجان غربی وجود ندارد

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت : هیچ گونه کمبود یا مشکلی در تامین کود کشاورزی در استان وجود ندارد.

کمبودی در تامین کود کشاورزی در آذربایجان غربی وجود ندارد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی،  علیرضا قربانی  با بیان اینکه 100 نفر عامل فعال توزیع‌کننده کود در استان وجود دارد، اضافه کرد: کودهای یارانه‌ای با قیمتی کمتر نسبت به بازار آزاد در اختیار کشاورزان متقاضی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اتمام فصل کشت پاییزه در استان ، افزود : در حال حاضر60هزار و 850 تن از میزان سهمیه 91 هزار تنی کود برای سال زراعی جاری تدارک و تامین و در بین کارگزاران استان توزیع شده است  که شامل  52 هزار و 500 تن کود اوره ، 4 هزار و 800 تن کود فسفاته و 3 هزار و 550 تن کود پتاسه است.
این مسئول اضافه کرد: مقدار  10هزار و 200 تن نیز به عنوان ذخیره در انبارهای شرکت خدمات حمایتی استان آماده توزیع است.
قربانی ادامه داد: این روند ذخیره سازی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته در حدود 2 هزار و 700 تن ، معادل 27 درصد بیشتر می باشد و استان با آمادگی بیشتری از نظر ذخیره استراتژیک به استقبال کشت های پائیزه و بهاره می رود.
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه وظیفه و رسالت شرکت خدمات حمایتی کشاورزی افزایش راندمان تولید و بالا بردن بهره وری در سطح کشور و استان است، اضافه کرد: با وجود همه محدودیت‌های مالی، ارزی و اجرایی به‌ویژه درگیری کشور با بیماری منحوس کرونا، طبق برنامه‌ریزی به عمل آمده، تامین و تدارک انواع نهاده‌های کشاورزی مطابق برنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی هدف گذاری و در دستور کار قرار دارد.
وی خاطر نشان کرد:  با هماهنگی کامل زیرمجموعه های سازمان جهاد کشاورزی و به منظور جلوگیری از سودجویی های احتمالی ، کلیه حواله های کودی به صورت الکترونیکی صادر می شود و طبق گزارش سیستم پایش شرکت خدمات حمایتی از اواسط مهر ماه که این طرح آغاز شده است ، تاکنون بیش از 42 هزار حواله الکترونیکی جهت تحویل کودهای موردنیاز کشاورزان صادر شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید