Iranian Agriculture News Agency

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی :

امسال ۵۰۷ هکتار از اراضی کشاورزی در آذربایجان غربی به آبیاری تحت فشار تجهیز شد

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : امسال ۵۰۷ هکتار از اراضی کشاورزی استان به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شده و تلاش ها برای رسیدن به رقم تعهد چهار هزار هکتاری در این بخش ادامه دارد.

امسال ۵۰۷ هکتار از اراضی کشاورزی در آذربایجان غربی به آبیاری تحت فشار تجهیز شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، مازیار آرین مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: اجرای سیستم های نوین آبیاری از جمله آبیاری تحت فشار از جمله مهمترین اقدامات برعهده این سازمان در  اجرای سند سازگاری با کم آبی در استان است.

آرین تصریح کرد: همچنین امسال شبکه های آبیاری در سه شهرستان ارومیه، مهاباد و میاندوآب در حال اجرا بوده که از این میزان ۳۵۰ هکتار در منطقه بالو ارومیه به اتمام رسیده و ۶۶۰ هکتار نیز تا یک ماه آینده اجرایی خواهد شد.
وی اضافه کرد: یکی دیگر از اقدامات جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در راستای کاهش مصرف آب در استان، اجرای طرح های کشت نشایی در چغندرقند و صیفی جات بوده که ۵۰۰ هکتار در این رابطه عملیاتی شده است.
وی بیان کرد: توسعه ۴۰ هکتاری کشت گیاهان دارویی کم آب برو اجرای یک هکتار گلخانه ای برای تغییر الگوی کشت از دیگر اقدامات جهاد کشاورزی استان در این رابطه به شمار می رود.
مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه اجرای همه این بخش ها در راستای سند سازگاری با کم آبی نیازمند اختصاص اعتبار مناسب است، ادامه داد: هزینه اجرای طرح های گلخانه ای افزایش یافته که این امر، رغبت برای اجرای این طرح ها توسط کشاورزان و بهره برداران را کاهش می دهد  و نیاز است روند تخصیص اعتبار به موقع  برای اجرای این طرحها تسریع و بازنگری شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید