Iranian Agriculture News Agency

دریافت کارت تردد و شناسایی هویت بیش از ۵۰ درصد خانوارهای عشایری آذربایجان‌غربی

مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی با اشاره به لزوم ثبت تقاضاى عشایر استان برای دریافت کارت هوشمند تردد و شناسایى هویت عشایرى در سامانه مجوز هاى الکترونیکی وزارت جهاد کشاورزی سماک گفت: تاکنون کارت تردد بیش از ۵۰ درصد از خانوارهای عشایری این استان صادر شده است و باقی خانوارها نیز باید برای دریافت کارت اقدام کنند.

دریافت کارت تردد و شناسایی هویت بیش از ۵۰ درصد خانوارهای عشایری آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی،  علی ناجی مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه حدود ۱۰ هزار خانوار کارت تردد الکترونیکی خود را دریافت کرده اند، تاکید کرد: تمام عشایر این استان می‌توانند با مراجعه به سامانه https://www.semak.maj.ir و ثبت اطلاعات خود نسبت به دریافت کارت تردد دام اقدام کنند.

وی اضافه کرد: عشایر آذربایجان‌غربی بیش از ۲ میلیون واحد دامی دارند.

مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی ادامه داد: عشایر با امکانات محدود نقش برجسته و مهمی را در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند و حمایت‌های لازم از این قشر صورت و خدمات رسانى به این قشر مولد و زحمتکش بایستی شتاب بیشترى بگیرد.

ناجی با اشاره به اینکه ۲۵ درصد محصولات دامی آذربایجان‌غربی توسط ۲ میلیون واحد دامی عشایر تولید می‌شود، گفت: عشایر استان سالانه بالغ بر ٥٠ هزار تن شیر، ۱۵ هزار تن گوشت و سه هزار تن پشم را تولید و روانه بازار مصرف می‌کنند.

وی اضافه کرد: همچنین یک میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار از عرصه هاى مرتعى و منابع طبیعى آذربایجان‌غربى قلمرو زیستى عشایر این استان است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید