Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خبر داد:

جوجه ریزی ماهانه ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه  مرغ گوشتی در مرغداری های آذربایجان غربی

انجام ۱۲۰۰ مورد بازرسی از مراکز توزیع و عرضه گوشت مرغ در استان

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از تولید ماهانه به طور میانگین ۴میلیون و ۴۰۰ هزار مرغ گوشتی در سطح مرغداری های استان خبر داد.

جوجه ریزی ماهانه ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه  مرغ گوشتی در مرغداری های آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، اکبر کرامتی رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در جلسه برنامه ریزی برای تولید گوشت مرغ گرم و خرید تضمینی توسط شرکت پشتیبانی امور دام استان با بیان این مطلب افزود: نیاز روزانه استان برای تامین گوشت مرغ گرم در حدود ۲۴۰ تن است که بیش از این مقدار در استان روزانه گوشت مرغ تولید و روانه باز مصرف می شود. 

وی اضافه کرد: طی آبان ماه سالجاری میزان جوجه ریزی در واحدهای مرغداری استان چهار میلیون و ۴۲۹ هزار قطعه بود که متاسفانه در مهرماه امسال به دلیل بروز برخی بیماری ها در واحدهای مرغداری و افزایش فاصله جوجه ریزی و کاهش ۲۰  درصدی ظرفیت جوجه ریزی در مرغداریها  میزان جوجه ریزی کاهش یافته و موجب کمبود گوشت مرغ در نیمه دوم آبان و نیمه اول آذرماه سالجاری شده بود. 

وی ادامه داد: با رایزنی های انجام گرفته سه هزار و ۵۰۰ تن برای استان سهمیه  گوشت منجمد مرغ پیگیری و اخذ شد که از ۱۵ آبان تا کنون در سطح استان در حال توزیع است که باعث تثبیت قیمتها و ایجاد تعادل در سطح بازار برای جبران کمبود مرغ گرم شد. 

 رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: همزمان با ۲۰ آذرماه، مقدار ۲۶۱ تن گوشت مرغ گرم در سطح بازار استان توزیع شد. 

کرامتی با اشاره به اینکه با آغاز فعالیت و برنامه های اجرایی قرارگاه تامین امنیت غذایی استان ،مسئولیت بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی به جهاد کشاورزی واگذار شده است، اضافه کرد: تثبیت قیمت ها و عرضه  گوشت مرغ با قیمت مصوب در سطح  بازار و فروشگاه های توزیع استان آذربایجان غربی محقق شده و آرامش در سطح بازار عرضه گوشت مرغ استان حاکم شده است. 

وی افزود: وظیفه ما حمایت از تولید و  تولید کنندگان در بخش کشاورزی است و همه تلاش ما بر این است که در مسیر رفع موانع تولید و تسهیلگری در بخش کشاورزی حرکت کنیم و گام های موثری برداریم. 

کرامتی تاکید کرد: باید تشکلها و اتحادیه ها در امر مدیریت و تصمیم سازی در برنامه های اجرایی مشارکت داشته باشند تا بتوانیم تصمیم گیری جامع و هدفمندی برای ایجاد تعادل و آرامش در امر عرضه و تقاضا در بازار و تامین امنیت غذایی مردم داشته باشیم. 

یوسفی رضایی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این جلسه اظهار کرد: در صورت تولید گوشت مرغ گرم مازاد بر مصرف استان توسط واحدهای تولیدی، شرکت پشتیبانی امور دام استان آماده خرید تضمینی و ذخیره سازی گوشت مازاد از مرغداری های استان است. 

وی با اشاره به فعالیت ۷۴۱ واحد فول اتوماتیک مرغداری گوشتی، کارخانجات خوراک دام، کشتارگاه های صنعتی طیور و واحدهای جوجه کشی در استان گفت: در استان تمام حلقه های صنعت طیور تکمیل شده است و آذربایجان غربی یکی از قطب های مهم صنعت طیور کشور به شمار می رود. 

مدیر بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به روند نظارت بر تامین و توزیع کالاهای اساسی از زمان تشکیل قرارگاه امنیت غذایی در استان ، گفت: در طی ده روز یک هزار و۲۰۰ مورد بازرسی از مراکز توزیع و عرضه و کشتارگاه های طیور در سطح استان انجام شده است که متخلفین در این زمینه شناسایی شده و به عنوان اخلالگر نظم اقتصادی به مراجع قضایی و نظارتی معرفی شده است. 

در این جلسه نمایندگان تشکلها و زنجیره های طیور و کشتارگاه های استان خواستار تشکیل کمیته پیگیری مسائل و مشکلات تولید گوشت مرغ و حمایت از مرغداران شدند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید