Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اعلام کرد:

تولید سالانه ۶۷۰۰ تن گوشت مرغ در شهرستان میاندوآب

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندوآب گفت : سالیانه  ۶۷۰۰ تن گوشت مرغ و ۸۸۶ تن تخم مرغ در شهرستان میاندوآب تولید و روانه بازار می شود.

تولید سالانه ۶۷۰۰ تن گوشت مرغ در شهرستان میاندوآب

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی،  علی دیانتی در بازدید شبانه از کشتارگاه صنعتی طیور سیمین بال میاندوآب با اشاره به واگذاری مسئولیت بازرسی و نظارت بر تامین و توزیع کالاهای اساسی موضوع قانون انتزاع، به وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد : طی مصوبه دولت سیزدهم بازرسی و نظارت بر تامین و توزیع کالاهای اساسی (محصولات غذایی) به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده که قبلاً توسط وزارت صنعت و معدن و تجارت انجام می گرفت. 

وی افزود: واگذاری این مسئولیت، افزایش نظارت بر تولید و توزیع کالاهای اساسی مردم و تنظیم بازار محصولات غذایی را در پی خواهد داشت و در همین راستا قرارگاه امنیت غذایی در جهاد کشاورزی مستقر شده است. 

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب خاطر نشان کرد:این شهرستان دارای ۴۹ واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت تولید بیش از یک میلیون قطعه در سال، ۴ واحد مرغ مادر گوشتی با ظرفیت ۱۴۷ هزار قطعه و یک واحد مرغداری تخم گذار با ظرفیت ۶۰ هزار قطعه است. 

دیانتی اذعان داشت: وجود زنجیره تولید یکپارچه طیور شامل کشتارگاه با ظرفیت سالانه ۲۲۵۰۰ قطعه، کارخانه جوجه کشی با ظرفیت ۱۲ میلیون عدد تخم مرغ نطفه دار، کارخانه تولید خوراک طیور با ظرفیت ۲۰ هزار تن در سال و پرورش مرغ مادر گوشتی یکی از پتانسیل های خوب شهرستان در راستای تولید و توزیع گوشت مرغ می باشد که روزانه تقریباً حدود ۱۴ تن از کشتارگاه صنعتی طیور سیمین بال میاندوآب با نظارت کارشناسان جهاد کشاورزی گوشت گرم مرغ استحصال و به بازار عرضه می شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید