Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

افزایش تولید گوشت مرغ در واحدهای مرغداری گوشتی استان در هفته های آتی

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از افزایش تولید گوشت مرغ در واحدهای مرغداری استان در هفته های آتی سال جاری خبر داد.

افزایش تولید گوشت مرغ در واحدهای مرغداری گوشتی استان در هفته های آتی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، رضا یوسفی رضایی در همایش قرارگاه امنیت غذایی استان با اعلام این مطلب افزود: میزان جوجه ریزی در آبان و آذرماه سال جاری در واحدهای مرغداری گوشتی درحد نیاز مصرفی استان است و پیش بینی می شود در ماه های آتی با مشکل کمبود عرضه گوشت مرغ در استان مواجه نشویم. 

یوسفی رضایی اظهار کرد: طی آبان ماه سالجاری میزان جوجه ریزی در واحدهای مرغداری استان به چهار میلیون و ۳۹۰  هزار قطعه می رسد. متاسفانه در مهرماه امسال به دلیل بروز برخی بیماری ها در واحدهای مرغداری و افزایش فاصله جوجه ریزی و کاهش ۲۰ درصدی ظرفیت جوجه ریزی در مرغداری ها میزان جوجه ریزی کاهش یافته و موجب کمبود گوشت مرغ در آبان ماه و روزهای اخیر شده است. 

وی ادامه داد: با رایزنی و پیگیری های انجام گرفته سه هزار و ۵۰۰ تن برای استان سهمیه  گوشت منجمد مرغ اخذ شده و در سطح استان نیز برای جبران کمبود مرغ گرم توزیع می شود، اما به دلیل برخی مشکلات نظارتی شاهد توزیع و عرضه نامناسب در بازار مرغ بودیم. 

یوسفی رضایی افزود: همچنین از ابتدای آذرماه تاکنون یک میلیون و ۱۰۰  هزار قطعه جوجه ریزی انجام شده است که پیش بینی می شود تا پایان آذرماه به چهار میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه افزایش یابد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با گلایه از فروش مرغ زنده توسط برخی واحدهای مرغداری با قیمت بالاتر از فیمت مصوب به کشتارگاه های طیور استان گفت: مدیران جهاد کشاورزی شهرستانها  در استان بر این موضوع نظارت کافی و جدی داشته باشند.

وی با اشاره به وجود ۷ میلیون واحد دامی سبک و سنگین در استان گفت: تمام ظرفیت  تولیدات دامی استان در زمینه تولید گوشت مرغ نیست ، در زمینه گوشت قرمز، شیر خام و سایر فرآورده های دامی نیز استان تولیدات قابل توجهی در کشور دارد.

یوسفی رضایی با اشاره به فعالیت ۹۰۰  واحد فول اتوماتیک مرغداری، کارخانجات خوراک دام، کشتارگاه های صنعتی طیور و دام و واحدهای جوجه کشی در استان گفت: در استان تمام حلقه های صنعت طیور تکمیل شده است و آذربایجان غربی یکی از قطب های مهم صنعت طیور کشور به شمار می رود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید