Iranian Agriculture News Agency

مدیرسازمان تعاون روستایی آذربایجان غربی:

شبکه و فروشگاه های تعاون روستایی در آذربایجان غربی فعال و احیا شوند

مدیرسازمان تعاون روستایی آذربایجان غربی با اشاره به فعالیت 70 فروشگاه تعاونی مصرف در سطح استان گفت : نیاز است شبکه و فروشگاه های تعاون روستایی در آذربایجان غربی فعال و احیا شوند.

شبکه و فروشگاه های تعاون روستایی در آذربایجان غربی فعال و احیا شوند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، شهریار حیدری در همایش قرارگاه امنیت غذایی استان با اعلام این مطلب افزود: در سال های گذشته تعداد 450 فروشگاه تعاونی مصرف در سطح استان فعال بود که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تمام کالاها از طریق شبکه تعاون روستایی توزیع می شد اما امروز این فروشگاه ها به 70 مورد کاهش یافته است.

شهریار حیدری با بیان اینکه در استان بلکه در کشور به فور کالاهای اساسی داریم، گفت: مشکل اصلی این بخش نظارت و توزیع است باید این حلقه مفقوده در این میان را پر کنیم که شرکت های تعاون روستایی بهترین گزینه در این بخش هستند.

وی با اشاره به فعالیت 283 تشکل تعاون روستایی در استان، افزود: فعالیت های این تشکل ها به صورت شبکه مویرگی تمام استان را پوشش می دهند و با احیای شبکه های تعاون روستایی می توانیم مشکل توزیع را نیز به راحتی مرتفع کنیم.

حیدری از توزیع 80 هزار تن آرد در سطح روستاها و30 هزار تن کود کشاورزی در طی 8 ماهه سال جاری در استان خبر داد و گفت: این حجم از توزیع نشان دهنده ظرفیت بالای تعاون روستایی است و بخش کشاورزی باید از این ظرفیت به خوبی بهره ببرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید