Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی:

مشارکت صندوق حمایت از توسعه کشاورزی در حفاظت از منابع طبیعی آذربایجان غربی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه صندوق توسعه کشاورزی، سرمایه ای مهم در راستای حمایت از این بخش است، گفت: این صندوق به کمک حفاظت از منابع طبیعی می آید و ما نیز از این امر استقبال می کنیم.

مشارکت صندوق حمایت از توسعه کشاورزی در حفاظت از منابع طبیعی آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، هادی قاسمی در دیدار مدیرعامل صندوق توسعه بخش کشاورزی استان افزود: تشکیل صندوق های غیردولتی حمایت از توسعه بخش کشاورزی با مشارکت تولیدکنندگان و سرمایه آنان در کنار کمک دولت به عنوان زیرساخت با ماهیت و کارکرد موسسات مالی- اعتباری از جمله گام های تقویت سرمایه اجتماعی در حوزه حراست از منابع طبیعی به شمار می رود.

وی اضافه کرد: سرمایه گذاری و نظام تامین مالی و اعتباری از اصلی ترین مولفه های توسعه کشاورزی و منابع طبیعی است بنابراین سیاست گذاران و برنامه ریزان برای ساماندهی این مهم و ارتقای نرخ رشد سرمایه گذاری در بخش کشاورزی با استفاده از ظرفیت های درون‌زا، موضوع تشکیل صندوق های غیردولتی حمایت از توسعه بخش کشاورزی را در دستور کار خود قرار داده اند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی ادامه داد: مقرر شده تا صندوق های غیردولتی حمایت از توسعه بخش کشاورزی، خارج از چارچوب نظام بانکی و نهادهای مالی و اعتباری دولتی و غیردولتی و متناسب با نیاز تولیدکنندگان بخش منابع طبیعی توسط خودشان تشکیل، مدیریت و اداره شوند.

مدیرعامل صندوق توسعه بخش کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه  ۱۷۶ تشکل کشاورزی در استان، معادل ۸۹ درصد تشکل ها، عضو صندوق حمایت از توسعه کشاورزی استان هستند، گفت: در حال حاضر صندوق استانی رتبه ۱۶ به لحاظ سرمایه در بین صندوق های کشور دارد و از بدو تاسیس تاکنون طی ۲۰ مرحله افزایش سرمایه داشته است.

حسین جعفرزاده ادامه داد: صندوق استان از لحاظ عملکردی و توازن بین بخش ها، به نسبت سرمایه و تسهیلات پرداختی رتبه اول کشوری را دارد.

وی بیان کرد: این میزان سرمایه گذاری انجام شده، در حدود ۳۲ درصد سرمایه در بخش زراعت و باغبانی، ۴۳ درصد در زیر بخش دام و طیور و زنبورعسل ، ۲ درصد در زیر بخش شیلات و آبزیان، ۱۸ درصد صنایع تبدیلی و تکمیلی و به ترتیب یک درصد در سه زیر بخش منابع طبیعی، عشایری و مکانیزاسیون و ۲ درصد خدمات مشاره ای پیش بینی شده بود که تحقق یافته است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید