Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

لزوم رصد و پایش مستمر مبادی ورود و خروج مرغ در آذربایجان غربی

نظارت بر بازار مرغ استان تشدید می یابد

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : خروج مرغ از سطح کشتارگاه تا عرضه در سطح بازار باید به صورت مستمر رصد و پایش و با اخلالگران امنیت غذایی مردم به صورت جدی برخورد قانونی شود.

لزوم رصد و پایش مستمر مبادی ورود و خروج مرغ در آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، اکبر کرامتی در سومین جلسه قرارگاه امنیت غذایی در استان با اشاره به اهمیت تامین کالاهای اساسی مردم اظهار کرد: به منظور برخورد با متخلفین باید فرایند تولید مرغ از مرحله جوجه ریزی تا عرضه در سطح بازار مصرف و رسیدن به دست مردم؛ بیش از پیش رصد و نظارت شود. 

کرامتی افزود: طی هفته گذشته به‌ دلیل خودداری تعدادی از واحدهای تولید مرغ گوشتی از فروش مرغ به قیمت مصوب دولتی، تعداد ۶۲ واحد متخلف به مراجع نظارتی جهت برخورد قانونی معرفی شده است. 

داد: از امروز بازرسی های نظارتی با همکاری ضابطین قضایی و بسیج مستصفعین در بازار برسطح کشتارگاه ها و مراکز عرضه گوشت مرغ تشدید می یابد. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بیان کرد: مهمترین موضوع مورد بررسی این قرارگاه تامین امنیت غذایی و تداوم تولید و نظارت بر بازار است که در این راستا تولید و بازار رسانی گوشت مرغ در اولویت قرار دارد. 

وی اضافه کرد: بر اساس مصوبات قرارگاه امنیت غذایی استان ضروری است مدیران تخصصی و جهادکشاورزی در سطح شهرستان ها در اسرع وقت با تشکیل اکیپ های ثابت و سیار چرخه تولید گوشت مرغ از سطح مرغداری تا خرده فروشی ها را نظارت کنند. 

وی اضافه کرد:  با واحد های تولیدی که از تحویل گوشت مرغ به کشتارگاه ها استنکاف نمایند، برخورد قانونی انجام می شود. 

کرامتی تصریح کرد: مهمترین مشکل گوشت مرغ توزیع در سطح بازار می باشد که از ظرفیت بالقوه بسیج مستضعفان و نیروهای جهادی در این بخش استفاده می شود. 

وی تاکید کرد: عرضه گوشت مرغ منجمد تا تثبیت بازار بصورت نامحدود ادامه خواهد داشت.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید