Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اعلام کرد:

جوجه ریزی بیش از 4 میلیون قطعه طیور در واحدهای مرغداری آذربایجان غربی در آبان ماه امسال

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در آبان ماه سال جاری 4 میلیون و 390 هزار قطعه جوجه ریزی در واحدهای مرغداری گوشتی استان انجام گرفته است.

جوجه ریزی بیش از 4 میلیون قطعه طیور در واحدهای مرغداری آذربایجان غربی در آبان ماه امسال

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی،  اکبر کرامتی افزود: در روزهای اخیر مهمترین علت کمبود گوشت مرغ مربوط به کاهش جوجه ریزی طی مهرماه سالجاری است. 

کرامتی با بیان اینکه جوجه ریزی در مرغداری های استان طی مهرماه به دلیل شیوع بیماری نیوکاسل و کمبود تولید جوجه یکروزه گوشتی ، در سطح کشور 35 الی 40 درصد کاهش داشت، اظهار کرد: در مهرماه امسال جوجه ریزی به سه میلیون قطعه رسید که یک هزار و 300 هزار قطعه کمتر از ماه های قبل بود و موجب شده امروز در زمینه تامین مرغ گرم در استان به خصوص شهرستان ارومیه با کمبود مواجه شویم. 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی مصرف و نیاز روزانه مرغ استان را 240 تن اعلام کرد و گفت:  به منظور تنظیم بازار و تامین مرغ به وفور ، شرکت پشتیبانی امور دام استان اقدام به واردات مرغ منجمد از کشور ترکیه  و استانهای داخلی کشور کرده است. 
وی با بیان اینکه روزانه بطور متوسط 80 تن مرغ منجمد وارداتی و 160 تن گوشت مرغ گرم تولید داخل استان در سطح فروشگاهها توزیع می شود، افزود: مرغ های منجمد وارد شده از ترکیه کیفیت بالایی دارد و مشکلی در زمینه تامین مرغ منجمد و گوشت مرغ گرم مورد نیاز مردم نداریم. 
کرامتی میزان جوجه ریزی آبان ماه در استان را چهار میلیون و 390 هزار قطعه اعلام و اضافه کرد: از اواسط هفته آینده مشکل کمبود مرغ در استان برطرف شده و شرایط عادی برقرار می شود. 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به بزرگنمایی مشکل کمبود مرغ توسط برخی رسانه ها خاطر نشان کرد : شرایط تامین گوشت مرغ در استان بحرانی نیست اما برخی رسانه ها با بزرگنمایی این مشکل تلاش دارند وضعیت را بحرانی جلوه دهند. 
کرامتی همچنین با اشاره به خودداری برخی از مرغداری ها برای فروش مرغ  زنده برای کشتار به کشتارگاه های مرغ استان نیز گفت: برخی از افراد از وضعیت موجود سو استفاده می کنند که با بررسی های میدانی این واحدها مشخص و به تعزیرات حکومتی معرفی شده اند. 
لازم به ذکر است که برخی از فروشندگان گوشت مرغ نیز در سطح شهر از وضعیت موجود سو استفاده میکنند و مبادرت به گرانفروشی می کنند که برخورد با فروشندگان این فروشگاهها جزو اولویت کاری ارگانهای نظارتی استان است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید