Iranian Agriculture News Agency

دومین جلسه قرارگاه امنیت غذایی در جهاد کشاورزی آذربایجان غربی برگزار شد

دومین جلسه قرارگاه امنیت غذایی به منطورهماهنگی جهت تبیین سیاست های اجرایی، تنظیم بازار و نظارت بر توزیع کالاهای اساسی کشاورزی در سالن جلسات ساختمان شماره یک جهاد کشاورزی آذربایجان غربی برگزار شد.

 دومین جلسه قرارگاه امنیت غذایی در جهاد کشاورزی آذربایجان غربی برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی،  اکبر کرامتی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان در این جلسه اظهار کرد: باید یک فرآیند منسجم برای رصد و پایش روزانه وضعیت بازار تولید، شناسایی نقاط آسیب پذیر و گلوگاه های فساد پذیر تعریف، برنامه ریزی و طبق دستورالعمل اجرا و عملیاتی شود.  

وی افزود: این قرارگاه باید به یک مجموعه قدرتمند در استان تبدیل و موضوعات مرتبط با امنیت غذایی در بخش کشاورزی در این قرارگاه تصویب و تمامی ظرفیت ها برای رسیدن به اهداف محوله این قرارگاه به کارگیری شود.
کرامتی افزود: نیاز است در ابتدای کار یک دوره آموزشی ضابطین جهت آشنایی بیشتر اعضای قرارگاه امنیت غذایی در جهت پیشبرد اهداف تعیین شده برگزار شود.
این مسئول تاکید کرد: هدف اصلی این قرارگاه  تامین و در دسترس بودن کالاها برای مردم  و رصد قیمت‌ اقلام اساسی و تلاش برای رفع موانع و تسهیل فضای کسب و کار است.
وی با اشاره به جوجه ریزی ۴ میلیون و ۳۴۰ هزار قطعه در آبان ماه سال جاری، ادامه داد: در آذرماه نیز مشکلی در تامین مرغ گرم مصرفی مردم در استان وجود ندارد و تامین کالاهای اساسی و نظارت بر بازار اقلام پروتئینی مخصوصا مرغ باید کما فی سابق با جدیت دنبال شود و با متخلفین در این زمینه برخورد قانونی صورت گیرد.
کرامتی خاطر نشان کرد: طبق دستور ریاست جمهوری ، برابر تفاهم نامه ای که معاون اول رئیس جمهور با فرماندهی بسیج سپاه مستضعفین در راستای اجرای قانون تمرکز ( قانون انتزاع ) در خصوص نظارت و کنترل بازار منعقد گردیده  و تمامی وظایف نظارت و کنترل قیمتها بر عهده وزارت جهاد کشاورزی گزاشته شده دراین ارتباط مقرر گردیده که بیست و سه نفر از نیرو های سازمان سمت در سطح استان ،اتاق اصناف و سپاه در اختیار سازمان جهاد کشاورزی جهت نظارت وکنترل قیمتها در قالب قرارگاه امنیت غذایی قرار گیرند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید