Iranian Agriculture News Agency

176 تشکل عضو صندوق حمایت از توسعه کشاورزی آذربایجان غربی هستند

مدیر عامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی آذربایجان غربی گفت : 176 تشکل کشاورزی در استان ، معادل 89 درصد تشکلها ، عضو صندوق حمایت از توسعه کشاورزی آذربایجان غربی هستند .

176 تشکل عضو صندوق حمایت از توسعه کشاورزی آذربایجان غربی هستند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی،  حسین جعفر زاده در جلسه هماهنگی جهت افزایش سرمایه صندوق حمایت از توسعه کشاورزی استان، افزود: درسال 1387 صندوق استان آذربایجان غربی با سرمایه 3.5 میلیارد ریال و تعداد 95 سهامدار بود که تا پایان سال 99 این میزان سرمایه به مبلغ بیش از 432 میلیارد ریال با تعداد 178 سهامدار افزایش یافته است.

جعفر زاده تصریح کرد: در حال حاضر صندوق استانی رتبه 16 به لحاظ سرمایه در بین صندوق های کشور دارد که از بدو تاسیس تا کنون طی 20 مرحله افزایش سرمایه داشته است که 125 برابر رشد سرمایه در صندوق داشیم. 

وی ادامه داد: صندوق استان از لحاظ عملکردی و توزان بین بخش ها ، به نسبت سرمایه و تسهیلات پرداختی رتبه اول کشوری را دارد. 

جعفر زاده افزود : این میزان سرمایه گذاری انجام شده ، در حدود 32 درصد سرمایه در بخش زراعت و باغبانی، 43 درصد در زیر بخش دام و طیور و زنبورعسل ، 2 درصد در زیر بخش شیلات و آبزیان، 18 درصد صنایع تبدیلی و تکمیلی و به ترتیب یک درصد در سه زیر بخش منابع طبیعی ، عشایری و مکانیزسیون و 2 درصد خدمات مشاره ای پیش بینی شده بود که تحقق یافته است.

وی پرداخت سریع و آسان تسهیلات تسهیلات ارزان قیمت به تشکل های تولید کنندگان  و رفع بخشی از مشکل تولید کنندگان در زمینه ارائه وثیقه ها و تضمین های مالی از طریق پرداخت تسهیلات به صورت تضامنی و مبادله تفاهم نامه با بانک ها و تامین مالی به منظور تامین بخشی از نهاده های مورد نیاز تولید کنندگان با قیمت مناسب را نمونه ای از اثر بخشی فعالیت های صندوق بر شمرد.

در ادامه، این مسئول درباره اهداف تشکیل صندوق‌ها و زنجیره‌های ارزش انجام‌شده و فعالیت‌های اثربخش صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان آذربایجان غربی سخن گفت و دیدگاه‌های خود را برای افزایش فعالیت‌های صندوق و مسائل پیش روی کشاورزان، تولیدکنندگان و بهره‌برداران بیان کرد.

لازم به ذکر است، تعداد 155 صندوق در سطح ملی، استانی و شهرستانی و زنان روستایی با سرمایه ای نزدیک به 25 هزار میلیارد ریال در حال فعالیت هستند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید