Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهادکشاورزی مهاباد:

نخستین واحد سورتینگ و بسته بندی در مهاباد راه اندازی شد

مدیر جهادکشاورزی مهاباد از راه اندازی نخستین واحد سورتینگ و بسته بندی سیب در مهاباد خبر داد.

نخستین واحد سورتینگ و بسته بندی در مهاباد راه اندازی شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، جعفر ایمانیان با بیان اینکه مهاباد با دارا بودن 6 هزار و 700 هکتار باغ سیب بارور از شهرستانهای مهم آذربایجان غربی در زمینه تولید سیب به شمار می‌رود، افزود: عدم وجود سورتینگ و بسته بندی یکی از مهمترین مشکلات صادرات سیب استان به شمار می‌رود که پیش بینی می‌شود با راه اندازی این واحد بخشی از موانع صادراتی سیب مهاباد حل شود.

وی با بیان اینکه این واحد  توسط سرمایه گذار بخش خصوصی راه اندازی شده و برای 70 نفر زمینه اشتغال در دو شیفت کاری ایجاد شده است، گفت : امسال بیش از 120هزار تن سیب تولیدی مهاباد در سردخانه‌های این شهرستان دپو شده که بخشی از سیب‌ها توسط این واحد سورتینگ، بسته بندی و به بازارهای خارجی و داخلی صادر می‌شود.

ایمانیان با اشاره به فعالیت 25 واحد سردخانه‌ای در مهاباد، اضافه کرد: در کنار ایجاد واحد سورتینگ و بسته بندی شرایط صادرات سیب نیز امسال تسهیل شده است و امیدواریم با فراهم کردن زیرساخت‌های صنایع فرآوری شاهد رونق اقتصادی در بخش سیب درختی در سطح استان و مهاباد باشیم.

مدیرجهاد کشاورزی مهاباد خواستار رفع موانع صادراتی برای تسهیل صادرات سیب شد و اضافه کرد: سالانه در شهرستان مهاباد بیش از 170هزار تن انواع محصولات باغی مانند سیب، هلو،شلیل، آلبالو، گردو و انگور و سایر محصولات باغی تولید و روانه بازارهای مصرف می شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید