Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تصریح کرد :

لزوم مدیریت تغذیه بهینه گیاه در کشت‌های پاییزه

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت:به منظور مدیریت تغذیه بهینه گیاه ،زارعین در فرصت باقی مانده از کشت پاییزه نسبت به تهیه کودهای مورد نیاز اقدام کنند.

 لزوم مدیریت تغذیه بهینه گیاه در کشت‌های پاییزه
به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، اکبر کرامتی رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در جلسه ستاد کود استان، با اشاره به اهمیت مصرف کود در اراضی کشاورزی، افزود:  با مصرف بهینه کود های پاییزه، مدیریت و تغذیه مناسب گیاه در زمان کشت، می‌توان سطح تولید گندم و سایر محصولات را در استان افزایش داد.
کرامتی با تاکید بر لزوم ارتقای معیشت کشاورزان با افزایش آگاهی آنان از تغذیه بهینه گیاهان و تاثیر آن بر افزایش عملکرد تولید محصول، تصریح کرد: هیچ گونه کمبودی در تامین کود برای سال زراعی جاری وجود ندارد، اما روند نظارت بر  توزیع به موقع کود توسط کارگزاران باید پیش از پیش تسریع یابد. 
وی با اشاره به الکترونیکی شدن صدور حواله الکترونیکی کود، اظهار کرد: نحوه پایش سیستم صدور حواله الکترونیکی باید احصا شود تا نظارت ها دقیق تر انجام گیرد تا هیچ حقی از کشاورزان در این زمینه ضایع نشود.
وی گفت: به منظور تسهیل در امر خدمت رسانی به کشاورزان ، تحویل کودهای شیمیایی یارانه دار بر اساس حواله الکترونیکی صادره از سامانه پایش مواد کودی در سال زراعی جدید انجام می‌شود که در سال جاری تا کنون بیش از۱۳ هزار موردحواله الکترونیکی صادر شده است.   
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان نیز در این جلسه گفت: طبق برآوردهای انجام شده ۳۵ هزار تن کود برای کشت های پاییزه در استان مورد نیاز است که تا کنون ۲۰ هزار و ۴۵۰ تن توسط کارگزاران کود استان تدارک و توزیع شده است و این فرآیند در واحدهای تعاون روستایی نیز در حال انجام است که نزدیک به ۴۷ درصد نسبت به سال گذشته از نظر تامین و تدارک کود افزایش داشته است.
علیرضا قربانی خاطر نشان کرد: سهیه اختصاصی کود استان برای سال جاری در حدود ۶۱ هزار و ۲۷۱ تن است که تا کنون ۴۵ هزار و ۵۰ تن کود تهیه و تدارک دیده شده است .
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان غربی ، با بیان اینکه کشاورزان حتماً برای ثبت و یا ویرایش سطح زیر کشت خود به مراکز جهاد کشاورزی مراجعه کنند، تصریح کرد: به منظور حذف واسطه‌ها و جلوگیری از سوءاستفاده این اقدام اجرا و تلاش می‌شود کود موردنیاز کشاورزان به‌ موقع توزیع و در دسترس کشاورز قرار گیرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید