Iranian Agriculture News Agency

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی

جذب 81 درصدی اعتبارات مکانیزاسیون کشاورزی در آذربایجان‌غربی

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون یکهزار و 166 میلیارد ریال تسهیلات بخش مکانیزاسیون استان به میزان 81 درصد جذب شد.‌

جذب 81 درصدی اعتبارات مکانیزاسیون کشاورزی در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، جعفر وحدت اظهارکرد: در سال جاری حدود یکهزار و 706 میلیارد ریال اعتبار مکانیزاسیون به استان اختصاص یافته است که تاکنون 81 درصد آن جذب شده‌است.

وحدت ادامه داد: ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی استان در سال 1395 حدود 1.46 اسب بخار بر هکتار بود که امسال به 1.79 اسب بخار بر هکتار افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه کشاورزی آذربایجان‌غربی با رسیدن به این سطح از مکانیزاسیون از بابت نیروی محرکه در سطح کشور وضعیت مناسبی دارد، بیان کرد: با تسهیلات اعطایی در طی سال جاری، بهره‌برداران نسبت به خرید 444دستگاه تراکتور، 19 دستگاه کمباین و 585 دستگاه ادوات و دنباله بند کشاورزی  ویک دستگاه ماشین آلات و تجهیزات دام و طیوراقدام کردند.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: هم‌اکنون 47 هزار و 150 دستگاه تراکتور در استان از انواع مختلف در اختیار بخش کشاورزی است و در کنار آن یکهزار و 126 دستگاه کمباین و 162 هزار و 600 دستگاه ادوات دنباله‌بند نیز در این استان فعالیت می‌کند.

وحدت با بیان اینکه استفاده از ادوات دنباله‌بند بخش کشاورزی در اجرای عملیات مکانیزه مورد نیاز محصولات زراعی و باغی تأثیر شگرفی دارد، ادامه داد: افزایش بهره‌وری موجب مصرف بهینه انرژی، بذر و سایر نهاده ها می‌شود و همچنین افزایش کمی و کیفی تولید محصولات کشاورزی از دیگر مزایای افزایش سطح مکانیزاسیون است.

وی با اشاره به مشکلات موجود و موانع جذب تسهیلات خط اعتباری ادامه داد: نوسانات شدید قیمتی و مشکلات به وجود آمده مابین متقاضیان و شرکت‌های تولیدی تامین کننده ماشین ها و ادوات کشاورزی ، طولانی بودن پروسه اعطای تسهیلات بانکی و بالابودن قیمت ماشین ها و ادوات کشاورزی در طی سال های اخیر با توجه به شرایط اقتصادی حاکم،طولانی بودن نوبت تحویل برخی از ماشین آلات کشاورزی با درصد بهره پایین تر، سهمیه بندی تراکتورهای تولیدی شرکت تراکتور سازی ایران ، میزان جذب تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی را تحت تاثیر قرار داده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید