Iranian Agriculture News Agency

مدیرتعاون روستایی استان:

۴۱ هزار تن سیب صنعتی در آذربایجان غربی خریداری شد

مدیرتعاون روستایی آذربایجان غربی گفت: ۴۱ هزار تن سیب صنعتی از ابتدای اجرای طرح خرید تضمینی این محصول توسط دولت، از باغداران استان خریداری شد.

۴۱ هزار تن سیب صنعتی در آذربایجان غربی خریداری شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی،  شهریار حیدری افزود: از چهارم مهرماه سال جاری دولت اقدام به خرید سیب صنعتی از باغداران استان کرده است که روند مطلوبی داشت و تقریبا محصولی روی دست کشاورزان باقی نمانده است و این میزان خرید تقریبا سه برابرمیزان خرید کشوری است.

وی بیان کرد: خرید تضمینی سیب صنعتی در راستای حمایت از باغداران استان و همچنین به منظور جلوگیری از فساد و ضایعات سیب‌های تولیدی، افت قیمت‌ها و جلوگیری از واسطه گری و حمایت از تولید، در ۴۰ مرکز خرید درسطح ۹ شهرستان استان به مدت ۴۰ روز انجام شد.

مدیر سازمان تعاون روستایی آذربایجان‌غربی ادامه داد: افزایش حجم سیب زیردرختی در استان موجب کاهش قیمت این محصول باغی و سو استفاده برخی از دلالان شده که با پیگیری استاندار و رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی و سایر نهادهای مرتبط، قیمت تضمینی خرید سیب زیر درختی مصوب و اولین خرید از شهرستان مهاباد آغاز شد.

حیدری بیان کرد: قیمت تضمینی خرید سیب صنعتی (درجه ۳) برای هر کیلوگرم، ۱۴ هزار و ۶۰۰ ریال در سال جاری اعلام شده است.

 

 

حمل ۱۳ هزار تن سیب صنعتی آذربایجان غربی به کارخانجات خارج از استان

 

 

رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی  نیزگفت: از مجموع سیب های صنعتی خریداری شده ۱۳ هزار تن به کارخانجات خارج استان حمل شده است.

اکبر کرامتی بیان کرد: تهران، سمنان، یزد و مشهد(آستان قدس رضوی)، مقاصد سیب های صنعتی استان بوده اند و هزینه های بالای حمل و نقل موجب شده تا انتقال سیب صنعتی به کندی انجام شود.

وی بیان کرد: ازمسولان  تعدادی از کارخانه های کنسانتره استان مخصوصا پاکدیس که همکاری خوبی در زمینه خرید سیب زیر درختی به صورت تضمینی داشتنند ، تشکر و  قدردانی می کنیم.

وی اضافه کرد: امسال بیش از یک میلیون و ۲۷۰ هزار تُن سیب در سطح استان تولید شده که از این مقدار بیش از 3۵۰ هزار تُن به علت تغییر شرایط آب و هوایی و گرم شدن دما ریزش کرده است.

کرامتی درباره ادامه دپوی سیب صنعتی در کنار جاده های استان بیان کرد: دلالان همچنان برای کسب سود بیشتر سیب خریداری شده را به کارخانه ها عرضه نمی کنند تا قیمتها افزایش یابد و بعد اقدام به فروش کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید