Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

رعایت اصول پدافند غیرعامل مهم‌ترین راه پیشگیری و مقابله با تهدیدات و امنیت غذائی است

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر اجرای الزامات و اقدامات دفاع غیر عامل برای مقابله با تهاجمات دشمن و تقلیل خسارات ناشی از تهدیدات و اقدامات دشمن به خصوص در بخش کشاورزی و دامپروری، و حفظ امنیت غذایی موضوعی بنیادی و حیاتی است.

رعایت اصول پدافند غیرعامل مهم‌ترین راه پیشگیری و مقابله با تهدیدات و امنیت غذائی است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، اکبر کرامتی با بیان اینکه اهمیت پدافند غیرعامل این است که با کمترین هزینه ما بتوانیم از بروز هر فاجعه و خسارت زیاد جلوگیری کنیم، تصریح کرد: امنیت غذایی یکی از مهم‌ترین وظایف ما در قبال مردم است که باید با دقت کامل و با کمترین انحراف بتوانیم این کار را انجام بدهیم.

وی توانمندسازی کارشناسان و افزایش آگاهی کشاورزان در خصوص شناخت آفات و بیماری‌های قرنطیه‌ای گیاهی و دامی را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: در بحث توجه به انواع آفت و بیماری‌های دامی و زراعی دقت فراوانی وجود دارد که به هر نحوی وارد استان و کشور نشود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت:  در این راستا 5 پست قرنطینه داخلی در رابطه با جابه جایی نهال در سطح استان وجود دارد و به صورت مستمر بازدیدهای فنی از اماکن و تاسیسات زیر بنایی کشاورزی و بررسی میدانی قرنطینه های گیاهی ، دامی و رصد و پایش تهدیدات زیستی صورت می گیرد.

کرامتی با اشاره به عودت 644 تن محموله آلوده به جهت عدم رعایت شرایط قرنطینه ای به کشور مبدا در سال زراعی گذشته ، اظهار کرد: به صورت مداوم اطلاعیه های پیش آگاهی برای بهره برداران بخش کشاورزی به منظور کاهش خسارت ناشی از حوادث غیر مترقبه صادرمی شود و در مواقع قطعی برق و گاز نیز سوخت اضطراری برای واحدهای تولیدی تامین شده و از مراکز توزیع سموم و نهاده های کشاورزی نیز به صورت مستمر بازدید وتوسط کارشناسان نظارت های لازم انجام می گیرد.

وی در ادامه ، پایش تهدیدات در بخش قرنطینه دامی  وانجام پلاک کوبی دام ها و نظارت بر توزیع نهاده های دامی بین واحدهای تولیدی، مکانیزه نمودن سیستم بایگانی مدیریت امور اراضی و امور اداری سازمان جهت ارتقای امنیت سیستم ، اجرای سه مورد سایت اموزشی و ترویجی در خصوص تولید محصول سالم در ارومیه ، برگزاری مستمر کارگروه های شهرستانی پدافند غیر عامل و همکاری دربرنامه های ستاد پیشگیری و مبارزه با بیماری کرونا با گند زایی مراکز جهاد کشاورزی و تهیه لوازم بهداشتی مورد نیاز همکاران را بخشی از اقدامات اجرایی سازمان با رویکرد پدافندی عنوان کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت :  هم اکنون نیز مانور ملی سه روزه مقابله با واحدهای عرضه آفت کش های تقلبی و غیر مجاز از تاریخ نهم لغایت یازدهم آبان ماه  همزمان با سراسر کشور در سطح استان با نظارت 37 اکیپ بازرسی در حال برگزاری است.

این مسئول اذعان داشت : رعایت اصول پدافند غیرعامل مهم‌ترین راه پیشگیری و مقابله با تهدیدات و امنیت غذائی است.

کرامتی  تاکید کرد: پدافند غیرعامل مکمل پدافند ملی و همه جانبه کشور، صلح آمیزترین و اثر بخش ترین روش دفاعی است که کاهش آسیب پذیری زیر ساختهای ملی و مراکز حیاتی ، حساس  و پایداری ملی را در پی دارد و در بخش کشاورزی به منظور پیش آگاهی و ایجاد آمادگی، پیشگیری، کاهش آثار و مقابله با تهدیدات غیر طبیعی یا عمدی و نیز بحران های ایجاد شده توسط نیروهای متخاصم صورت می گیرد.

لازم به ذکر است که هفته پدافند غیرعامل هر ساله از 8 آبان ماه آغاز شده و تا 14 آبان ماه ادامه می یابد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید