Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

جلسه شورای هماهنگی مدیران جهاد کشاورزی آذربایجان غربی برگزار شد

کشاورزی قراردادی تضمین کننده پایداری تولید است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: حفاظت از منابع موجود در بخش کشاورزی همزمان با اجرای برنامه های افزایش بهره وری و ایجاد اشتغال با هدف تامین امنیت غذایی از مهمترین اولویت های کاری جهاد کشاورزی استان است.

جلسه شورای هماهنگی مدیران جهاد کشاورزی آذربایجان غربی برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی،  اکبر کرامتی در جلسه شورای هماهنگی مدیران سازمان اظهار کرد: حفظ سلامت اداری و  فساد ستیزی باید در سرلوحه مدیران و مسئولین سازمان باشد.

کرامتی افزود : توجه مدیران به حل مسایل و مشکلات مردمی  در چارچوب قانون و تکریم ارباب رجوع باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه توجه به نظم و انضباط کاری و جلوگیری از روزمره گی در کارهای اداری مهم و اساسی است، افزود : سرکشی و نظارت بر فعالیت واحد های زیر مجموعه به خصوص پیگیری مستمر روند اجرای پروژه های سازمان مخصوصا در شهرستان ها ضروری است.

کرامتی خاطر نشان کرد: به منظور انسجام کار و عمل به سیاست های بخش کشاورزی، ضروری است جلسات شورای هماهنگی مدیران بصورت ماهانه در سطح ستاد و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستانها برگزار و مصوبات پیگیری شود.

وی ، توجه ویژه به اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها که از طرح های مورد تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی )است، توجه ویژه به تداوم تولید گوشت مرغ در استان ، اهتمام در اجرای طرح های آبیاری تحت فشار به لحاظ اهمیت مصرف آب در بخش کشاورزی و  لزوم توجه ویژه به مباحث آموزش و ترویج  کشاورزی ، پیگیری مستمر موضوع مهم صادرات محصول سیب درختی استان و نیز وضعیت توزیع نهاده های کشاورزی به خصوص نهاده های دامی جهت تداوم تولید را از برنامه های اساسی و مهم سازمان برشمرد که لازم است مدیران و مسئولین سازمانی با بکار گیری تمامی ظرفیت های موجود پیگیری نموده و نتیجه گزارشات مربوطه را  به صورت مستمر ارسال و اطلاع رسانی کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: نحوه جذب سیب صنعتی استان توسط واحد های کنسانتره و همچنین خرید تضمینی این محصول توسط سازمان تعاون روستایی استان  و واحدهای مربوطه  تا زمان اتمام برداشت محصول سیب درختی به صورت مستمر پیگیری و اقدام شود. 

وی بر  ضرورت پیگیری و سرکشی مدیران به پروژه های مستمر و پیگیری پروژه های راکد و نیمه فعال در بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت :  امسال مدیران باید اهتمام ویژه ای در خصوص  اجرای طرح کشاورزی قراردادی در استان که از مهمترین طرح های این بخش بوده و از شاخص های ارزیابی مدیران سازمانی است، داشته و در اولویت کارهای اجرایی خود قرار دهند.

این مسئول اضافه کرد: در شرایط فعلی تحریم، پایداری تولید و خودکفایی محصولات استراتژیک بسیار حائز اهمیت است و اجرای کشت قراردادی راه حلی مناسب برای پایداری تولید محصولات کشاورزی به شمار می رود.

کرامتی  با اشاره به اهمیت تقویت تشکل‌های صنفی بخش کشاورزی ، افزود: با راه‌اندازی اتاق‌های اصناف کشاورزان و مطالبه حقوق صنفی فعالان این بخش، تولید رونق و توسعه می‌یابد.

وی  اذعان داشت : ارایه آمار و اطلاعات بخش کشاورزی صرفا با تایید معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان صورت گیرد.

وی با تاکید بر توجه ویژه به رفاه کارکنان ، افزود: مسائل و مشکلات صدور مجوز ها در بخش کشاورزی باید به جد پیگیری شود.

حجت الاسلام رضا میرزایی مسئول حوزه نمایندگی ولی در سازمان چهاد کشاورزی استان نیز ، ملاک ارزیابی مدیران حکومت اسلامی را در سه شاخص اساسی از جمله اقامه نماز؛ پرداخت زکات و امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و افزود: از وظایف اصلی حکومت اسلامی توجه مدیران و کارکنان به برپا داشتن نماز جماعت در بخش های اداری است و همچنین باتوجه به مفاد منشور اخلاقی اقامه نماز در کشور، حضور مستمر مدیران و مسئولین در نماز جماعت نیز بی شک مهم و تاثیر گذار است.

محمود مظلومی جانشین رئیس و مدیر حوزه ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این جلسه اظهار کرد: :توجه ویژه به اتمام طرح های راکد و نیمه فعال و جمع آوری دقیق اطلاعات و آمار این طرح ها جهت تعیین تکلیف و راه اندازی دوباره این طرح ها به خصوص جذب اعتبارات لازم در سفر احتمالی ریاست جمهوری لازم و ضروری است.

مظلومی با اشاره به اضرورت اجرای طرح مدیریت سبزدر کلیه ادارات و واحد های سازمانی ضروری ، افزود: در راستای ارتقا و تسریع در روند امورات مربوط به ارباب رجوع  و کاهش مراجعات مردمی به سازمان، توسعه خدمات الکترونیکی در سازمان توسط معاونت توسعه منابع سازمان نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

در ادامه هریک از مدیران و مسولان حاضر در جلسه به تببین مسائل و مشکلات حوزه کاری خود پرداختند و رییس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز رهنمودها و راهکارهای لازم را در خصوص موارد مطروحه  به مدیران ارائه کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید