Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

جلسه ستاد توسعه گلخانه های استان برگزار شد

جلسه ای با هدف رفع موانع و مشکلات موجود در روند توسعه گلخانه های در استان با حضور رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی برگزار شد.

جلسه ستاد توسعه گلخانه های استان برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، اکبر کرامتی در این جلسه با اشاره به اهمیت توسعه کشت های متراکم گلخانه ای، بر عزم جدی و تلاش موثر مسئولان استانی و کشوری در جهت هموار کردن مسیر برای تسهیلگری در سرمایه‌گذاری برای توسعه احداث گلخانه ها در استان تاکید کرد.

کرامتی ، این استان را یک از قطب‌های مهم تولید محصولات کشاورزی در کشور برشمرد و افزود: با وجود ظرفیت‌های بسیار مناسب و شرایط برای غلبه بر چالش‌های کم‌آبی و اشتغال از طریق توسعه کشت‌های گلخانه‌ای، متاسفانه با وجود برخی از دستورالعمل ها و قوانین دست و پاگیر در این حوزه شاهد پیشرفت رضایت بخشی همانند سایر استانهای کشور نیستیم  که عبور از این وضعیت نیازمند عزم جهادی و تلاش موثر مسئولان کشوری و استانی است. 

وی با اشاره به چالش‌های موجود در این حوزه، بر ضرورت ایجاد اکیپ نظارتی برای افزایش نظارت و مشارکت بین بخشی در خصوص صدور مجوز، روند واگذاری و همچنین اهلیت‌سنجی و جذب سرمایه‌گذاران مستعد در رونق فعالیت کشاورزی در این راستا تاکید کرد. 

کرامتی تصریح کرد:  با توجه به پتانسیلهای بالای استان در بخش کشاورزی،محدودیت منابع آبی و تغییر شرایط آب و هوایی و ضرورت مدیریت بهینه مصرف آب و افزایش بهره وری در تولید ، نیاز است  روند توسعه سطح گلخانه ها در استان بیش از پیش افزایش یابد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید