Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی نقده:

پیش بینی برداشت 269 هزار تن چغندر قند از مزارع شهرستان نقده

مدیر جهاد کشاورزی نقده گفت: برداشت چغندر قند از 27 شهریور ماه سال‌ جاری در سطح شهرستان آغاز شده است و پیش بینی می‌شود امسال حدود 269 هزار تن محصول چغندرقند از مزارع شهرستان نقده برداشت شود.

پیش بینی برداشت 269 هزار تن چغندر قند از مزارع شهرستان نقده

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، سید کریم ابراهیم زاده افزود : در سال جاری سطح زیر کشت چغندر قند در شهرستان 4 هزار و 150 هکتار بوده که با توجه به وجود اراضی مرغوب و مستعد کشت این محصول در شهرستان و وجود کشاورزان پیشرو متوسط تولید چغندر در مزارع شهرستان 67 تن در هکتار و میانگین عیار قند چغندر منطقه 16.73 درصد است .

ابراهیم زاده تصریح کرد: در جهت صرفه‌جویی در مصرف آب و  افزایش راندمان آبیاری حدود 3 هزار هکتار از اراضی زیر کشت چغندرقند شهرستان مجهز به سیستم های نوین آبیاری است.

مدیر جهاد کشاورزی نقده اضافه کرد: از ابتدای فصل برداشت تا کنون حدود 65  درصد از سطح زیر کشت چغندر قند در مزارع برداشت شده که مقدار تحویلی محصول  به کارخانه قند شهرستان نقده نیز 70 هزار و 194 تن و به کارخانه های خارج از شهرستان 40 هزار تن است که همچنان تدوام دارد.

 وی با اشاره به اینکه معمولا سالانه عملیات برداشت مزارع تا اواخرآذر ماه به طول می انجامد، افزود: امسال قیمت خرید تضمینی چغندر توسط شورای عالی  قیمت گذاری محصولات کشاورزی ، 12 هزار و 470 ریال به ازای هر کیلو چغندر قند با عیار 16 درصد تعیین شده است که نسبت به سال قبل حدود 100 درصد افزایش داشته است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید