Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی :

۳۸۰ میلیارد ریال برای زیرساخت‌های عشایری آذربایجان‌غربی هزینه می شود

مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی گفت: امسال برای تامین منابع آب مورد نیاز و تکمیل زیرساخت‌های مناطق عشایری این استان ۳۸۰ میلیارد ریال اعتبار ملی و استانی هزینه می شود.

۳۸۰ میلیارد ریال برای زیرساخت‌های عشایری آذربایجان‌غربی هزینه می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی،علی ناجی در جلسه شورای عشایر شهرستان خوی که با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی و نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی در روستای عشایری آغباش برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه مهمترین مشکل عشایر استان، وقوع خشکسالی و مشکل آب بوده، این اعتبار برای حل مشکلات این بخش اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به اینکه طی سال جاری ۲۰ هزار تن انواع نهاده‌ دامی اعم از جو، ذرت، سبوس و کنسانتره دامی بین عشایر استان توزیع شده است، بیان کرد: این نهاده‌ها به نرخ ارز دولتی تامین و در بین جمعیت عشایری استان توزیع شده است.

مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی گفت: عشایر از زحمتکش‌ترین اقشار جامعه هستند که بخشی از مایحتاج سبد غذایی و زندگی جامعه را تولید و تأمین می‌کنند که تأمین نهاده‌های دامی، خرید تضمیی دام عشایر و تامین آب شرب بهداشتی در شرایط حاد خشکسالی از اولویت های مسوولان برای این بخش است.

ناجی جمعیت عشایری استان را بیش از ۲۰ هزار و ۴۰۰ خانوار اعلام کرد و افزود: آذربایجان غربی با بیش از ۱۰۴ هزار نفر جمعیت بعد ازاستانهای خوزستان و فارس سومین استان عشایری کشور است.

وی با اشاره به جمعیت دامی عشایر استان، گفت:  بیش از ۲ میلیون واحد دامی در اختیار عشایر بوده و  سالانه ۶۰ هزار تن شیر و محصولات لبنی در این بخش تولید می‌ شود که از این نظر در کشور رتبه اول را داریم.

نجف زاده نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با تاکید برضرورت تامین نهاده های دامی عشایر گفت : امسال برای تامین آب مناطق عشایری شهرستان خوی ۷ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات ملی و استانی اختصاص یافته است که این اعتبارات بخش مهمی از نیاز مناطق عشایری به آب را تامین خواهد کرد.

عباسی فرماندار خوی هم در این جلسه برضرورت واکسیناسیون عشایر منطقه و برنامه ریزی منسجم اداره کل امور عشایری برای خرید دام عشایر تاکید کرد

در ادامه این نشست مسئولان از مدرسه روستای آغباش و طرحهای این روستا بازدید کردند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید