Iranian Agriculture News Agency

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی :

امسال حدود ۳۴۰ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی به کشت سیر اختصاص می یابد

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی از آغاز کشت سیر از مزارع استان خبر داد و گفت : امسال حدود ۳۴۰ هکتار از اراضی زراعی استان زیر کشت محصول سیر می رود.

امسال حدود ۳۴۰ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی به کشت سیر اختصاص می یابد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، علی عیدی اظهار کرد:  از هر هکتار سطح زیر کشت سیر خشک به طور میانگین ۱۴ تن و از هر هکتار سطح زیر کشت سیر تر به طور میانگین ۳۰ تن محصول برداشت می شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: شهرستان شاهین‌دژ ، مهمترین قطب تولید سیر در آذربایجان غربی به شمار می‌رود.

عیدی با بیان اینکه محصول سیر از جمله محصولات اصلی بهاره است، ادامه داد: تعداد ۸۰۰ نفر از بهره‌برداران، به کشت و کار این محصول پرطرف‌دار و پرخاصیت مشغول هستند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اضافه کرد: به ترتیب شهرستان‌های میاندوآب ، نقده ، مهاباد ، بوکان عمده ترین شهرستانهای تولید کننده این محصول در آذربایجان‌غربی به شمار می روند.

وی  افزود: سیر تولیدی که عمدتا از ارقام محلی می باشد ، علاوه بر مصرف داخلی به سایر شهرها و استان‌های کشور نیز صادر می‌شود.

عیدی خاطر نشان کرد : با توجه به بحران آب و نیاز آبی کم این محصول به کشاورزان توصیه می شود برابر الگوی کشت ارائه شده توسط کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی کشت سیر را در تناوب با سایر محصولات آبی لحاظ نمایند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید