Iranian Agriculture News Agency

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

اجرای طرح جهش تولید در بیش از 20 هزار هکتار از دیم زارهای شهرستان ارومیه

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: طرح جهش تولید در بیش از 20 هزار هکتار از دیم زارهای شهرستان ارومیه در حال اجراست.

اجرای طرح جهش تولید در بیش از 20 هزار هکتار از دیم زارهای شهرستان ارومیه

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، جعفر وحدت در جلسه هماهنگی  اجرای طرح جهش   تولید در دیم زارهای شهرستان ارومیه با اشاره به  اهمیت طرح جهش تولید در دیم زارها و کشاورزی قراردادی افزود: این دو طرح در حال حاضر مهمترین طرح های وزارت جهاد کشاورزی در حوزه زراعت است و توسعه دیم زارها امسال در ۱۵ استان از جمله آذربایجان غربی اجرا می شود و  شاخص ارزیابی استان ها خواهد بود.

وی در ادامه افزود: افزایش تولید در واحد سطح، افزایش بهره وری در تولید محصولات دیم و توسعه کشت گیاهان جایگزین به ویژه نباتات علوفه‌ای، دانه‌های روغنی و گیاهان دارویی از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه نیز در این جلسه ضمن تاکید بر اجرای اصولی طرح، افزود: کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی اصول کشت ازجمله استفاده از کودهای فسفاته در کنار کودهای ازته، رعایت تاریخ کشت مناسب، استفاده از دستگاه کشت مستقیم و اجرای کشاورزی حفاظتی، کالیبره نمودن دستگاه های کارنده، استفاده از ارقام جدید و اصلاح شده برای دیم زارها را به منظور رسیدن به اهداف طرح را سرلوحه برنامه کاری خود قرار دهند.

وی ادامه داد: این طرح در شهرستان ارومیه در ده مرکز جهاد کشاورزی در محصولاتی از قبل گندم و جو دیم، علوفه پائیزه خلر، ماشک، گاودانه و تریتیکاله و نخود پائیزه در سطح بیش از ۲۰ هزار هکتار اجرا می شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید