Iranian Agriculture News Agency

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی آذربایجان غربی:

ذبح شرعی بیش از 23 میلیون قطعه طیور وافزون بر 87 هزار راس دام در کشتارگاه های آذربایجان غربی

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی آذربایجان غربی با اشاره به حضور موثر ناظرین شرعی در تمامی کشتارگاههای دام و طیور و مراکز فرآوری و عمل آوری در راستای تلاش در جهت تامین غذای حلال و طیب، از ذبح شرعی بیش از 23 میلیون قطعه طیور و بالغ بر 87 هزار راس دام در کشتارگاه های دام و طیوراستان در طی مدت 6 ماهه اول سال 1400 خبر داد.

ذبح شرعی بیش از 23 میلیون قطعه طیور وافزون بر 87 هزار راس دام در کشتارگاه های آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، حجت الاسلام مهدی ولی زاده در تشریح نظارت های شرعی ناظرین شرعی  در کشتارگاه های دام و طیور گفت : در طول 6 ماهه نخست  سال 1400،  تعداد 87  هزار و  605  راس دام و تعداد 23  میلیون و 465 هزار و 1764  قطعه طیوردر سطح 26 کشتارگاه (11 واحدطیور – 15 واحد دام)تحت نظارت 28 ناظر ذبح شرعی کشتار شده است.

مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان افزود: تعداد 36 روحانی وبیش از 100 نفر ذابح دوره های ویژه مهارتها وفنون وآداب ذبح شرعی را فراگرفته ودر کشتارگاههای دام وطیور ومراکز مشمول قانون نظارت برذبح شرعی انجام وظیفه می کنند.

حجت الاسلام ولی زاده افزود : اجزای حرام در کشتارگاههای دام با نظارت ناظرین شرعی در کشتارگاهها معدوم ودر برخی از واحد ها بانظارت ناظرشرعی طبق قرارداد به شرکت های مجاز جمع آوری اجزای حرام تحویل داده می شود تا طبق دستورالعمل های مربوطه اقدامات بعدی صورت بگیرد.

 وی با اشاره به نقش ذابحین وناظرین شرعی در حلیت وطهارت گوشت های تولیدی در کشتارگاههای دام وطیور افزود: تعداد 36 روحانی وبیش از 100 نفر ذابح  شرعی ، دوره های ویژه مهارتها و فنون و آداب ذبح شرعی را فراگرفته و در کشتارگاههای دام و طیور و مراکز مشمول قانون نظارت برذبح شرعی انجام وظیفه می کنند.

 وی خاطر نشان کرد: در همه کشتارگاههای دام وطیور ومراکز فرآوری وعمل آوری ناظرین شرعی حضور موثر دارند و برطبق آموزشهایی که فراگرفته اند و با توجه به دستورالعمل های مربوطه ، با همکاری عوامل بهداشتی واجرایی در راستای  تامین غذای حلال وطیب تلاش می کنند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه  در دامپزشکی آذربایجان غربی همچنین اضافه کرد: هیچ گونه ذبحی در کشتارگاهها توسط دستگاه انجام نمی گیرد بلکه با رعایت کلیه آداب ذبح شرعی توسط ذابحین که آموزش لازم را فراگرفته و با نظارت ناظرین شرعی کشتار می شود.

حجت الاسلام ولی زاده با بیان اینکه شهروندان به الصاق پلمپ های امنیتی برروی لاشه های گوشت توجه نمایند ، تصریح کرد : در قصابی هایی که این پلمپ ها روی لاشه ها نصب نگردد از نظر ما این گوشت غیرمجاز بوده وبهداشتی و حلیت آن مورد تایید دامپزشکی نیست وشهروندان عزیز نسبت به این موارد دقت نموده ودر صورت مشاهده موارد رابه شبکه های دامپزشکی اطلاع دهند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید